Dødelig dvd-debut

Dødelig dvd-debut
Deicides live-dvd "When London Burns" er koncertkræs for fans, men bonusmaterialet er en hån, mener Kong Kent. “When London Burns” er Deicides første dvd-udgivelse nogensinde, og her præsenterer man et helt show, optaget i London den 29. november 2004. En periode hvor Deicide forud for turnéen måtte aflyse gentagne gange pga. problemer med medlemmer af bandet, men til sidst fik Glen Benton dog samlet en samling stormtropper, der ville turnere med ham. Væk med de to brødre Eric og Brian Hoffman, og ind med Jack Owen fra Cannibal Corpse og Dave Suzuki fra Vital Remains, mens Steve Asheim stadig var med på trommer.

Koncerten er optaget på The Mean Fiddler i London og bærer præg af den klubatmosfære, der er på de mindre spillesteder. Glen og Deicide fyrer godt op under publikum med et fantastisk sæt der indeholder 17 af de bedste sange, bandet har lavet. Et rigtig klassisk show! Benton kommer med sine lidet flatterende bemærkninger om publikum mellem sangene, der tangerer det pinlige i ny og næ. Lyden er der dog ikke noget at sætte fingre på. God atmosfære, brutal lyd og en videoside, der har en kaotisk kameraføring og dermed bidrager til den ukontrollerede stemning, der er ved en Deicide koncert: ustyrlig, grovkornet og lige i ansigtet!

Bonusmaterialet til skiven er desværre en ren ’copycat’ fra den bonus-dvd der fulgte med bandets seneste skive ”Scars Of The Crucifix”, og denne genudsendelse fortjener ingen ros til pladeselskabet. Tværtimod! For fans er det en hån bare at vedlægge noget man i forvejen har, så det trækker ned i den samlede bedømmelse af udgivelsen.

For koncerten og lyden er i top, men bonusmaterialet er under middel. Skal købes for showet og muligheden for at opleve Deicide live, og er absolut et must for enhver fan, der har et omvendt kors brændt i panden!

Deicide – "When London Burns"
3