Ugens Monsterdrøn

Ugens Monsterdrøn

Der skulle Slayer og en koncertopførelse af "Reign In Blood" til før de tre sekstaller kunne blive en del af Heavyjam.dk historien.

"Reign In Blood: Still Reigning"
666

Mægtige Slayer har nu udsendt en DVD med et ganske unikt koncertset. De har ganske simpelt afholdt en koncert i USA hvor de har rykket hele ”Reign In Blood” skiven ud af ærmet.

Optagelsen er usandsynlig godt produceret, og med en vanvittig 5.1 surround lyd, der tvinger min subwoofer og fødder til at tappe med når Dave Lombardo river stortrommerne til vanvid i "Angel Of Death" etc. Alle de fede sange er herpå, og hvordan skulle de ikke også kunne være det når nu hele ”Reign In Blood” er med herpå?! Som bonusnumre får man så resten af koncerten og sange som ”War Ensemble”, ”South Of Heaven”, ”Mandatory Suicide” og ”Necrophiliac”, der også vil kunne hive enhver hardcore Slayerfan op af stolen.

Desuden indeholder DVD'en et lille bonus-indblik i Slayer, hvor dedikerede deres fans agerer og hvor mange blodtude, forstuvede arme og andet dagligdagens små skærmydsler, som er en del af en Slayer koncert. Højdepunktet på discen er naturligvis da Slayer skal spille sangen ”Raining Blood”. De har til lejligheden anskaffet sig et anlæg, der kan lade blodet regne under hele sangen, og der står Hanneman, King, Araya og Lombardo så i silendes blodregn mens deres tilbedende fans får serveret endnu en klassiker på et sølvfad, tilsat dryppende blod!!

Lyd og billede er helt i top på denne DVD. Det digitale 5.1 lydspor (Dolby Digital) udnytter til fulde lydformatets beskaffenheder, mens billedet dog kun er almindelig 4:3, og altså ikke widescreen. Billedet er alligevel knivskarpt og der er i det hele ikke én finger at sætte på det tekniske, da også skivens menu virker fuldstændig perfekt.

Besidder man ikke en live-udgivelse med Slayer, eller i det hele taget noget som helst med Slayer, er det bare med at komme ned i pladekiosken i dag! Denne her DVD skal nemlig ejes!!