Points for partyeffekten

Points for partyeffekten
Danske Switchblade og svenske/finske Crashdïet spillede fint op til fredagens sleazede nattefest på The Rock. En af dansk metals gudfædre, Ken Anthony, har efter mere end 25 år i og omkring ”branchen” endelig fået samlet et band og udgivet en plade. Denne fredag aften på The Rock, hvor der var lagt i pejsen til en fest af dimensioner i forbindelse med Rock the Night arrangementet, leverede Switchblade en hæderlig optræden, uden dog at imponerere voldsomt.

Uden at kritisere vokalen, så vil jeg dog sige at den teknisk ikke er til UG, men på en finurlig måde så passer den rustne røst perfekt til resten af musikken. Rock n’ roll egner sig perfekt til koncerter og fra åbningsnummeret ”Cocksuckin’ Suzie” til ”Rock n’ Roll 4ever” og ”Show Me All Your Stuff” var der også dømt fest! Èn ting man ikke kan tage fra Ken er hans showmanship og Rock n’ Roll attitude. En stor cadeau for at køre en svedig old school stil!

Hanoi Rocks møder Skid Row

Aftenens hovednavn, de svenske/finske glamrockere Crashdïet (bill.) ligger stilmæssigt (og udseendemæssigt) tæt op af legendariske Hanoi Rocks blandet med lidt Skid Row. Med højt puddelhundehår og spandexbukser kørte sangeren Olliver stilen helt igennem og leverede et flot og underholdende show, som dog mest scorede point på det festlige og ikke så meget på det musikalske.

Hele bandets show og flere af de måder, det poserede på scenen på, var Poison op af dage, om end bandet selv hylder Mötley Crüe, Skid Row og G N’R som deres store helte. Bl.a. har Mick Mars (Mötley Crüe) være medskribent på to numre på Crashdïets nye album ”The Unattractive Revolution” (og som anmeldes i næste nr. - Red.). Pudsigt nok så var det ene af disse to numre (”I Don’t Care”) sammen med ”In the Raw” aftenens højdepunkt.

3