Trivium Light

Trivium Light
Medlevende publikum, men middelmådig koncert, da walisiske Bullet For My Wedding koncertdebuterede i Danmark. Vi er i december, og ja, det er jo den dyre julemåned. Det kunne også mærkes på fremmødet til Bullet for My Valentines første koncert i Dannevang, som fandt sted i Vesterbros Lille Vega og hor der faktisk ikke var meget mere end 50 mennesker til stede.

Disse meget unge hævi-hoveder havde dog ikke tænkt sig at tage den med ro, blot fordi spillestedet ikke var propfyldt. Nej, voldsom moshpit lige fra starten, og hvad man specielt bemærkede, var at publikum var meget unge (som i MEGET unge). Vegas ølsalg har ikke fungeret optimalt denne onsdag, men det var fordi gennemsnitsalderen var på lige omkring de 15 år – man kunne sågar se et par, der var endnu yngre!

Men for at der ikke går total publikumsstatistik i vort heavy-magasin, er det vel også på sin plads at nævne lidt om det musikalske…

Inspiration til D-A-D?

Bullet for My Valentine udgav tidligere i år en ganske lovende fuldlængdedebut, ”The Poison”, så det var i spænding, man tog til Vega for at se, om bandet kunne holde niveauet live. Det kunne bandet desværre ikke helt.

Der gik lidt for meget tomgang i den under den korte koncert (vi taler ca. 50 minutter), og sangene flød lidt sammen. Men når det så endelig blev fedt, ja, så lød bandet bare som en light-udgave af Trivium, hvoraf sidstnævnte bare er èt skridt foran på det tekniske plan.

Dog fungerede det hele ganske fint under den nye single, ”Suffocation (Under Words of Sorrow)” og ikke mindst ”Spit You Out”, hvor den intense moshpit så ud til ingen ende at ville tage. Men Bullet for My Valentine kommer desværre til at fremstå lidt anonyme live, hvor det virker lidt for meget som om, der ikke er andet at byde på, udover de jævne versioner af de sange, der ellers virkelig er skarp-pudsede i albumform.

Bagerst i salen stod en vis hr. Jesper Binzer og lyttede med, men han skulle nok overveje en Trivium-koncert i stedet, hvis han leder efter inspiration til et forhåbentligt comeback til storformen på den næste D-A-D-skive.

Det medlevende og meget unge publikum er grunden til at der kommer en halv eller en hel karakter oveni hatten på denne jævne koncert.

05-12-2014
3