1. For the Horde
2. Death to Tyrants
3. Speed of the Strike
4. Moonlight Sonata (Act. 3)
5. Metal is King
3

Exmortus kalder sig selv en blanding af Slayer og Yngwie Malmsteen. Når man ser dem på scenen, er man i hvert fald ikke i tvivl om, at det første er rigtigt nok. Thrash-arketyper med stort hår, der headbanger fra start til slut, og guitarer i den helt rette V-form. I starten er de ikke bange for at bruge de klassiske riffs i genren, der får folk til at stemple ind og rive nakkerne rundt i takt til musikken.

Stille og roligt åbner de så porten for den mere progressive og vovede del af deres repertoire. For de kan mere og andet end efterligne Slayer. De spiller præcis lige så djævelsk hurtigt som deres forbilleder fra samme hjemstat, Californien, men vover sig også ud i andet og mere. For lige pludselig spiller Exmortus skam Beethovens 'Måneskinssonaten'. Det var lidt af et stilskifte.

Senere i koncerten viser de på fornemste akrobatiske vis, at de virkelig kan spille på deres instrumenter. De to guitarister skiftede guitar undervejs uden at miste sangen, og der var lidt rigeligt ”se mig, se hvad jeg kan” over deres koncert i ny og næ. Publikum kunne dog lide de,t og Exmortus gav en højenergisk koncert, som bestemt var en af de positive overraskelser denne lørdag på Royal Metal Fest 2017.

Langfredag d. 14. april 2017 giver de koncert i Pumpehuset i København sammen med Havok, Warbringer og Gorod, der også alle spillede på Royal Metal Fest. For oplevelsen alene er det turen værd.