Forkortet solnedgang
Forkortet solnedgang
Forkortet solnedgang

Tekniske problemer forkortede Redwood Hills show, men det forhindrede ikke bandet i at folde sig ud.

24-06-2016
3

Det var tekniske problemer på scenen - ifølge bandets egen facebook-side - som var skyld i, at Redwood Hill fik lidt mindre tid at spille i fredag aften, hvor bandet, ligesom på forrige Copenhell, igen var sat til at spille solen ned. Og hvorfor også ændre på noget, der fungerer, efter at de mørke københavnske post-metallere fik sig et mindre gennembrud på live-fronten, sidst de stod på Pandæmonium.

Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden, at Redwood Hill sidst slap nyt materiale. Der er ikke kommet nyt fra dem siden deres roste andet album 'Collider' fra 2014, men der skulle efter sigende snart være friske sange på vej. Og at dømme ud fra det enlige nye track 'Mensch', som også fik sin live-debut, er der mere i vente fra bandets dystre skuffe.

Stilen er stadig tålmodig og knusende tung post-metal, som med forsanger Marco Stæhrs skrigevokal får en snert af noget mere bistret og black-ish. En lyd og et udtryk, som både trækker på The Psyke Project og Isis.

Klædt i hættetrøjer og masser af røg gav gruppen en energisk koncert, som man efterhånden har set dem gøre mange gange. Men det fungerer for bandet at spille på det mere tilbageholdende og indestængte, selvom der alligevel var noget klædeligt mere løssluppent at spore i bandets ageren på scenen.

Især i numre som 'Microgravity', der sendte forsangeren på vandring i publikums hænder, samt den afsluttende 'Albedo' blev der spillet konsekvent og med en lammende hårdhed, der gav stærke vibrationer i betonen. Og for en stund lod den noget oversete mere alternative metal på årets festival skinne igennem. Men de tekniske problemer forkortede desværre danskernes musikalske solnedgang en del.