Herlige partygentagelser
Herlige partygentagelser
Herlige partygentagelser

De havde ikke taget den dybe skål med, men den britiske trio var mere autentiske end de fleste.

16-04-2016
3
Jeg var ikke specielt bekendt med Admiral Sir Cloudesley Shovell inden deres koncert på Roadburns Het Patronaat lørdag eftermiddag. Da de imidlertid gæstede festivalen også sidste år og nu vendte tilbage til ens favoritfestival for at spille til Lee Dorrians kuraterede program Blind Rituals for the Dead, skulle de selvfølgelig have chancen. Det fortrød man ikke. Med en autentisk blanding af Motörhead samt en mere almen slå på tæven-pubrock var trioen fra Hastings i England mere eller mindre grad lige præcis det, man trængte til.

Da Dorrian var gæst på Danko Jones' podcast sidste år og blandt andet storroste Admiral Sir Cloudesley Shovell for deres autenticitet, troede man ærligt talt, han overdrev, så store vendinger brugte han. At bedømme ud fra koncerten på Roadburn synes man dog at have taget fejl. Admiral Sir Cloudesley Shovell lader til at være the real deal. Jeg mener dog stadigvæk, mistilliden var retfærdiggjort. For hvor autentisk kan man som guitarist og forsanger overhovedet være, når man går under navnet Johnny Gorilla? Temmelig fucking trve, er der sikkert dem, der vil mene. Men altså, nogensinde hørt om show it, dont tell it, dude? Ikke at bassist Louis Comfort og trommeslager Bill Darlington har valgt bedre kunstnernavne.

Med numre, der var spækket med referencer til hovedsagelig Motörhead og Black Sabbath, leverede bandet en solidt spillet og fremragende, karismatisk koncert. Måske det skyldtes, man ikke kendte sangene bedre på forhånd, at man aldrig blev revet helt med under koncerten, eller måske bandet rent faktisk mangler at skrive de par numre, der kan give en timelang sætliste pludselige hug af rigtig medrivende sangskrivning. Det klædte dog bandet at have en lallende fuld og herligt begejstret roadie, der hen imod koncertens slutning igen og igen joinede vennerne på scenen under diverse omkvæd. Senere på natten brillerede roadien til metalkaraoke, hvilket på sin vis opsummerer koncerten med Admiral Sir Cloudesley Shovell forbilledligt. Bajere og medrivende fest og hørt bedre.