10. Left Hand Path
11. Chief Rebel Angel
12. Supposed To Rot
13. Abnormally Deceased
14. Serpent Speech
4

Entombed A.D. hedder bandet nu, der tæller forsanger Lars Göran Petrov fra det nu hedengangne Entombed. Det er samme lyd, de samme sange og egentlig også de fleste af de medlemmer, der var i den version af Entombed, der for nylig måtte lægges endeligt i graven på grund af de berømte kunstneriske uoverensstemmelser. Lars Göran er bare ikke sådan én, der giver op. Så med nyt navn, en ny plade og fornyet energi sprang han på scenen på Studenterhuset og førte os gennem numre som 'I For An Eye', 'Out Of Hand', 'Wolverine Blues', 'Left Hand Path', 'Chief Rebel Angel' og 'Serpent Speech'.

Men for LG og resten af Entombed A.D. er det ikke kun en hitparade på ryggen af tidligere tiders klassiske udgivelser. Det blev nemlig også til 'Pandemic Rage', som åbnede koncerten. Samt 'The Underminer', der begge er fra den nye plade 'Back To The Front' og på den måde formåede Entombed A.D. faktisk at give en af deres bedste koncerter, jeg har set med dem/Entombed, ikke mindst takket være en noget nær fejlfri setliste.

De dedikerede fans oppe foran fik præcis, hvad de kom efter. Lige dele fejring af en glorværdig karriere samt en stor, tyk streg under det faktum, at Entombed A.D. langt fra er færdige med at sprøjte deres dødsmetal med lige dele punk og rock 'n' roll ud i hovedet på deres fans. Salen var godt fyldt, og bassisten Victor Brandt fremprovokerede udbrud fra den kvindelige del af publikum, der ellers er forbeholdt kunstnere som Justin Bieber, Lenny Kravitz og Elvis Presley. En lidt søgt segue, men ikke desto mindre formåede denne anmelder således at koble Entombed A.D. med Justin Bieber. Der skulle en lettere underlødig dagsorden til for at lave koblingen, men kunstnerisk frihed er ikke noget, man spørger om. Det tager man.

Det samme gjorde Entombed A.D. De tog røven på Aalborg Metal Festival 2014. En veloplagt Lars Göran Petrov formåede sammen med sine bandmedlemmer at give den største koncert publikummæssigt. Solbrud løb med det, der vil blive husket bedst. Entombed A.D. sørgede for festen. Herligt.