Kvalitet fornægter sig aldrig!
Kvalitet fornægter sig aldrig!

Klassisk line-up i Horsens med Testament, Megadeth og Judas Priest.

Megadeth + Judas Priest + Testament i Forum Horsens 03.03.2009
03-03-2009
3

Det der på papiret lignede det måske stærke line up på dansk jord i 2009 med selveste Dave Mustaine i spidsen supported (!) af ”Priest” og Testament blev en anelse skæmmet af en dårlig lyd under specielt Testament, men også store dele af Megadeth. Dog fornægter kvalitet og rutine sig aldrig, så der var fuld tryk på kedlerne hele aftenen alligevel.
De gamle thrashere fra Testament med den store indianer Chuck Billy i front sprudlede af spilleglæde og så ud til at nyde de skrå brædder. Som opvarmere fik de desværre kun 40 minutter, men formåede dog både af fyre gamle klassikere som ”Souls of Black” og ”Practice What You Preach”, foruden nyt materiale ”som ”The Formation of Damnation”. En fed bassolo som bragte tankerne hen på legendariske Cliff Burton blev der trods alt plads til fra Greg Christian.
Megadeth , det formentlig fedeste thrash band nogensinde kan vel ikke skuffe? Man stod dog alligevel tilbage med en fornemmelse af at de havde et ekstra gear som de kunne have sat kareten i hvis de havde haft tid og plads. Undertegnede godtager det som en undskyldning at Megadeth ikke er et opvarmningsband (og vi derfor heller ikke betragtede/bedømte dem som sådan), og at de desuden havde en hul lyd der ikke gjorde dem nogen tjenester. Dave Mustaine ved dog hvordan kagen skal skæres og ikke mindste hvad publikum vil have. Han sagde derfor én gang at de ville spille så meget som muligt på de 60 minutter, så han ville ikke belemre publikum i Horsens med historier fra de varme lande.
De har den ene klassiker efter det anden og med den begrænsede til i mente så valgte de rigtigt ved at køre de sikre ”Hangar 18”, ”Holy Wars”, ”Peace Sells”, ”A Tout le Monde” og ”Symphony of Destruction”. Aftenens glædelige overraskelser var ”In My Darkest Hour” og ”Take No Prisoners” som også fik sveden til at pible ned af ryggen på det sortklædte metalfolk. Alt i alt en fed koncert, men Megadeths standard taget i betragtning set bedre!
Man plejer jo altid at sige at hovednavnet spiller til sidst, så det måtte denne aften være Judas Priest? Ingen tvivl om at Rob Halford er en showman der leverer varen i form af et kanon sceneshow med kostumeskift af Bruce Dickensonske dimensioner. Selve opbygningen af scenen og de skiftende bagtæpper øgede oplevelsen for de hardcore fans, som der var masser af i Forum Horsens (på tilskuerpladserne!).
En perlerække af hits var naturligvis en selvfølge og ”Eat Me Alive”,”Hell Patrol”, ”Hell Bent for Leather” og ”Painkiller” blev da også luftet til stor tilfredshed for de fremmødte. Det er svært at sige noget dårlig om Priest, da de typisk er et man elsker at hade eller hader at elske, så alle har en mening. De færreste kan dog stå for at skråle med på ”Breaking the Law” og komme i stemning, men det er som om at deres materiale ikke helt kan måle sig med andre store heavy metal koryfæer, som Maiden og Metallica. Det skal dog ikke forhindre at der ikke var en finger at sætte på Priests optræden denne aften. Fans fik hvad de kom efter og i den sidste ende er det måske den vigtigste del af gamet.