RMF'13: Svensk powerfest
RMF'13: Svensk powerfest
RMF'13: Svensk powerfest

Imellem en masse dødsmetal kom svenske Dream Evil ind fra højre, brød monotonien i programmet og gav en herlig folkefest med masser af power!

13-04-2013
3

På en lørdag, hvor vi lige havde fortæret tre dødsmetalbands i form af Decrepit Birth, Cattle Decapitation og Cryptopsy, var det godt set af arrangørerne, at de musikalske smagsløg skulle renses. Så Dream Evil blev hentet ind som Royal Metal Fests egen lille granita. Og opskriften virkede lige efter hensigten. Der blev nulstillet på dødskontoen.

Dream Evil bragede ud med 'Immortal' og skulle til at starte festen med et kæmpe brag. Men så gik forsangeren hen og gemte sig bag trommesættet og sang hele næste sang derfra. Det skulle vise sig, at det var noget teknisk knas med trommerne, som forsangeren forsøgte at løse uden at det skulle stoppe showet. Det lykkedes desværre ikke. Det betød, at der blev en pause på nogle minutter, før Niklas Isfeldt og resten af Dream Evil igen kunne sætte gang i power metallen.

Festen blev genstartet med 'In Flames You Burn', og så kom stemningen alligevel op på et aldeles anstændigt niveau. Der var regulær fællessang på 'The Chosen Ones', og så kunne jeg ellers stå og observere publikum. For Dream Evil delte lidt vandene på Royal Metal Fest. Der var tilhængerne, der sværger ved 'The Book Of Heavy Metal', alt Manowar og generelt bare godt kan lide at jagte drager. Og så er der dem, der finder det hele lidt komisk. Men fælles er, at alle går fra en Dream Evil-koncert med et smil på læben. Om man så har grinet af eller med bandet er næsten ligegyldigt.