Bother
(Prior to Alice in Chains' Nutshell First Verse & Chorus)
Through Glass
Digital (Did You Tell)
30/30-150
4

Før Corey Taylor & co. kunne indtage Vega, havde man indkaldt de lokale drenge fra The Interbeing til at varme et forventningsfuldt publikum op, og den mulighed forvaltede de ganske glimrende. Med ufortrøden energi og forbilledlig tightness gjorde de en god figur for den nyere danske metalmusik. Det vides ikke, om The Interbeing havde valgt en ”blød” sætliste til lejligheden. I hvert fald virkede det til, at der var fokuseret på de mere melodiøse numre, hvilket var en kende ærgerligt, idet The Interbeing helt klart er bedst, når de lukker op for deres hårdtslående djent-metal.

Efter et kort sceneskiftsintermezzo blev lyset slukket, og Vega begyndte for alvor at sitre af spænding. Det var til noget af et jubelbrøl, at Slipknot-drengene Corey Taylor (vokal) og Jim Root (guitar) sammen med resten af Stone Sour kom til syne på de skrå brædder, og brølet fra publikum forstummede nærmest ikke koncerten ud. Taylor var og er en sand mester i at kontrollere sit publikum. Alligevel virkede han til tider noget overrasket over folks entusiasme. Det var da også herligt at kigge rundt i salen og se 9 ud af 10 publikummer stå og synge med på hver en linje.

Sætlisten talte intet mindre end 18 sange, og med sange som 'Blotter', 'Get Inside' og balladen 'Bother' var der også noget i posen til folk, der ikke er fulgt med Stone Sour siden den selvbetitlede debutplade. Under sidstnævnte sang satte PA-anlægget imidlertid ud, vist nok pga. en vandflaske fra en publikummer, der havde ramt en stage box med essentielle kabler.  Det eneste, man derfor kunne høre, var en fjern lyd af Taylors guitar og publikum, der sang med. Held i uheld, for det var smukt.

Det skal slutteligt understreges, at var man i Vega for at få et metalshow, ja, så var man gået forkert, for dette var en regulær rockkoncert med ganske få metalelementer, og en særdeles god én af slagsen. Men efter mandag aftens koncert står det dog klart, at Taylor og Root er lidt bedre metalmusikere end rockmusikere. Taylor råber bedre, end han synger, og Root headbanger bedre, end han står og føler et rockriff. Det ændrer imidlertid ikke på, at denne Stone Sour-koncert var lidt af en julegave.