How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today
I Want More
Pledge Your Allegiance
I Shot Reagan
Jacob Dinesen (arkiv)
4

Suicidal Tendencies havde valgt at lægge vejen forbi Voxhall i Aarhus på en grå og regnfuld søndag aften. Det er sjældent den bedste ugedag at spille koncert på, hvilket sikkert også var årsagen til det relativt begrænsede fremmøde, der kun lige fyldte gulvet ud og lod balkonen stå tom. Det synes dog ikke at gå Suicidal Tendencies synderligt på og de første numre 'You Can’t Bring Me Down' og 'Institutionalized' blev leveret med gaspedalen trådt helt ned i asfalten.

Den altid energiske frontmand Mike Muir spænede som sædvanlig frem og tilbage på scenen og må ved koncertens afslutning have tilbagelagt noget, der ligner et halvmaraton. Når det endelig lykkedes ham at holde lemmerne lidt i ro, begyndte munden til gengæld at køre i stedet. De indøvede taler imellem sangene blev generelt udført med relativt stor overbevisning og indlevelse, lige bortset fra en lidt lang opremsende lommefilosofisk smøre før 'Possessed to Skate'.

Resten af bandet spillede eminent sammen og specielt bassisten gjorde sig positivt bemærket ved at fremføre de funky licks med imponerende teknik og en lækker lyd. Rytmeguitaren blev spillet stramt og præcist af Mike Clark, der samtidig sørgede for, at publikum ikke faldt i staver under og imellem numrene. Bag trommerne sad det nyeste medlem, Eric Moore, der efter 'Cyco Vision' gav en befriende kort og helt igennem underholdende trommesolo, der godt nok mest gik op i gøgl og jongleren med stikkerne, men alligevel fik demonstreret den store mands imponerende evner bag tønderne.

Intet nyt er godt nyt…

Sætlisten har ikke ændret sig det store igennem årene og der er ingen tvivl om, at det er en nostalgifest, Suicidal Tendencies leverer. Det ved både bandet og publikum og der er ingen, der klager. Dermed ikke sagt, at der ikke vil blive sat pris på, hvis de snart fik nosset den nye plade færdig og tog et par numre med på farten. Godt og vel halvvejs igennem showet under det nyeste nummer 'Come Alive', virkede publikum til at have mistet gejsten en smule. Det fik klassikeren 'I Saw Your Mommy' dog hurtigt rettet op med tilhørende råbekor og en adrenalinindsprøjtning til moshpitten.

Den gigantiske trommeslager agerede publikumsindpisker før ekstranumrene og traditionen tro sluttede de af med at invitere publikum op på scenen til svedige mandekrammere og springgymnastik. Det var i øvrigt en fornøjelse at se panikken i scenevagtens øjne, inden han opdagede, at det var på bandets opfordring og at han alligevel ikke kunne stille noget op.

Under seancen blev 'Pledge Your Allegiance' ledt over i 'I Shot Reagan', der satte et tempofyldt punktum på en underholdende søndagskoncert med et rutineret band, der sikkert ikke kunne spille en dårlig koncert, selv hvis de prøvede.