6. Before the Æons Came
7. Mysterium Coniunctionis (Hermanubis)
8. XUL
9. Slaves Shall Serve
10. The Reign ov Shemsu-Hor
4

Polens vildeste og hurtigste dødsmetal band er på banen med deres 7. album og titlen er den glubske ”Demigod”. Det er 40 minutters teknisk godt dødsmetal, velproduceret af Nergal, lead- og rytmeguitarist og forsanger i Behemoth; ganske simpelt projektets urørlige ankermand. Nergal inviterer os indenfor til en omgang metal der blander death med black på en måde så man har svært ved at adskille de to genreskift, og i mens spytter han det ene blasfemiske og mistroiske postulat ud efter det andet. Desuden har Nergal fået hjælp af selveste Karl Sanders fra Nile. Sanders har været inde og gæsteoptræde med sin guitar, og pladen er desuden mixet af svenske Daniel Bergstrand (In Flames, Meshuggah m.fl.).

Behemoth har ganske simpelt forsøg at tage skridtet fra 1. division og op i Superligaen af dødsmetal bands. Et skridt landsmændene Vader aldrig har formået at gøre, men som Behemoth nu for alvor bejler til med ”Demigod”, der består af 10 solide skæringer. Deres Europa-turné vil blive meget afgørende for om de formår mere end blot at kandidere til at blive et af de helt store bands i genren, for nu har i hvert pladen til at bakke turneen op med!

Det er som om at Behemoth har givet sig selv lov til at slippe tøjlerne, og for alvor fordybe sig i det harmoniske, det aggressive og det direkte brutale, og samtidig haft de fornødne midler til at skabe pladen i både produktions- og mixerfasen.