Festaberne folder sig ud

Festaberne folder sig ud
Norske Turbonegro sætter gang i festen med deres nye album ""Party Animals"", der er en ganske effektiv ROCKplade. Norske Turbonegro hører til et af de mere spøjse indslag på den skandinaviske rockscene. Meget skørt og meget visuelt, med den farverige frontmand Hank von Helvete i spidsen, men tag ikke fejl: Turbonegro er fremfor alt et kontant rock & rul band, hvilket det nye udspil, "Party Animals" er et fuldfint eksempel på.

Helhjertet og uhøjtideligt sætter bandet stikket i og skruer op for inspirationen, der ekkoer af både 70'er rock, punk, glam og garage som eksempelvis The New York Dolls og The Stooges, hvorefter de krydrer hele opkoget med en kraftig omgang Zodiac Mindwarp.

Ganske enkelt, ganske effektivt, hvis man bare er nede med en god omgang hård rock & rul, med hurtigt smagende hooklines og hvinende guitarer. Går sikkert ekstra godt, hvis man blæser skiven afsted mens man kører derudaf i en åben sportsvogn og nyder forårssolen? Men man kan dog også bruge cd'en til bare at kickstarte en omgang festlig fredag - eller bare en spontan fed forårs ølaften - hjemme i lejligheden. Titlen "Party Animals" er i hvert fald helt på dens rette plads og numre som "Blow Me (Like The Wind)" og ""All My Friends Are Dead" er ganske så fed og effektfuld R.O.C.K.

Dette skrevet, så er "Party Animals" så heller ikke noget revolutionerende vidunder, men "blot" en plade, der gør ganske glad på det helt rette tidspunkt - og så betyder albumudgivelsen jo også at Turbonegro skal på tour, og disse norske festaber har da bare at komme til Danmark og give den gas! Og man kan eksempelvis godt tilade sig at tænke Roskilde Festival her, for der mangler sgu' en flok fuldfede festdyr i dette års program - og så ligger Turbonegro altså lige for, selvom de har været dernede før (hvor de i øvrigt var ret så fede, ja).

Party Animals
3