15. "Vermilion"
16. "Sulfur"
17. "Psychosocial"
18. "Dead Memories"
19. "Snuff"
3

'Antennas To Hell' er en opsamlingsplade, der indeholder en cd med de største hits, en cd med en koncert og en dvd med nogle musikvideoer og andet bonusmateriale. Lækkert pakket ind i en digipack og en forstyrrende maske på coveret. Typisk Slipknot, parret med en typisk best-of-udgivelse fra pladeselskabet.

Udgivelsen kommer i en periode, hvor ingen rigtig ved, hvad der vil ske med Slipknot. For d. 24. maj 2010 fandt man bassist Paul Gray død på et hotel i Iowa. Eftersom Paul Gray var en af grundlæggerne, har det sendt resten af Slipknot til tælling. De skal både finde ud af at komme videre som mennesker efter kammeratens dødsfald, og kollektivt skal de finde ud af, hvordan og om de skal fortsætte som Slipknot. Der har været forskellige udmeldinger i pressen, men indtil videre er der ikke dukket nyt materiale op.

I stedet har man valgt at udgive denne 'Antennas To Hell'. Første skive er som sagt en opsamling med 18 af de bedste sange helt tilbage fra debutpladen frem til og med 'All Hope Is Gone'. Den medfølgende skive er en koncert fra Download Festival tilbage i 2009, hvor Slipknot var et af hovednavnene. De lukkede den store scene lørdag aften, og det er den koncert, der er med her.

Der er også en dvd i pakken. Den indeholder alle Slipknots musikvideoer. I alt er der 20 musikvideoer, og herimellem er der et par live-versioner, bl.a. af 'Psychosocial'. Der er også 'Broadcasts From Hell', der er nogle små klip, hvor man følger de enkelte bandmedlemmer på scenen, før og efter koncert. Det er nogle forstyrrede klip, der viser, at en koncert med Slipknot også koster blod, hudafskrabninger og blå mærker for bandets medlemmer. Det er velsagtens det materiale, der har størst affektionsværdi for samlere og fans af bandet, da resten af materialet har været udgivet før.

For selve koncerten fra Donington har faktisk været udsendt før, dog som dvd, da de udsendte den for at ære Paul Gray tilbage i september 2010, nogle måneder efter dødsfaldet. Den findes under titlen '(sic)nesses'. Her på 'Antennas To Hell' kan man så høre den på cd.

Så mens de resterende medlemmer af Slipknot pt. finder ud af, hvorvidt de vil udgive en ny plade uden Paul Gray, kan man altså nyde hele historien her med opsamlingen 'Antennas To Hell', der fint på både cd og dvd afslutter det kapitel, hvor grundlæggeren, bassisten og sangskriveren Paul Gray var en aktiv del af bandet.

Herfra kvitterer vi med tre stjerner. Én for hver skive. Der er ikke noget nævneværdigt nyt materiale, som gør udgivelsen specielt værd at gå efter. Men materialet er jo en samling sublime sange, en fed koncert og alle bandets musikvideoer samlet i én boks. Det er ikke så ringe endda. For fans af Slipknot er alt hørt og oplevet før, mens det for nytilkomne er en oplagt mulighed for at stifte bekendtskab med fænomenet Slipknot.

En lille anekdote her fra anmelderens side er, at da jeg sad og gennemgik materialet på DVD, og jeg kom til 'Duality', så gik mine to små drenge helt amok. Den mindste på 3½ år hev tøjet af, for han ville også gå amok i bar overkrop ligesom dem i musikvideoen. Slipknot kan altså smitte helt ned i 3-års alderen. Så er opfordringen givet videre. Mødre vil nok læse dette som en advarsel, men det er det ikke.