14.Thunder Kiss '65 (Tobacco) 2:54
15.Never Gonna Stop (Drumcorps) 2:11
16.Pussy Liquor (Tobias Enhus) 4:53
17.Thunder Kiss '65 (Destructo) 4:24
18.More Human Than Human / Living Dead Girl / Burn (Jack Dangers) 8:14
3

Vi har her at gøre med deluxe-udgaven af Rob Zombies seneste udspil, ‘Mondo Sex Head’, som er et remixalbum, indeholdende remixes af sange fra Zombies tidligere udgivelser både som soloartist og med hans tidligere band White Zombie. For så vidt er det ikke et album med Zombies kreationer, men derimod forskellige elektroniske kunstneres, som Zombie har samlet, heriblandt prominente navne som JDevil (Jonathan Davis (Korn)) og Crosses (Chino Moreno (Deftones) & Shaun Lopez (Far)).

Man går altså galt i byen, hvis man tror dette er et metalalbum. Til tider tangerer stilen godt nok industrial-metal, men generelt er her blot tale om en samling tunge numre inden for nogle af den elektroniske musiks forskellige genre som blandt andet dubstep, techno, dance, lounge, etc. Og det er sgu nogle gode numre og gode nyfortolkninger af gamle Zombie-klassikere.

Dog tager det en rum tid, før numrene bliver rigtigt interessante. Man skal faktisk helt hen til skæring 11. Sidder man med den almindelige udgaves kun 13 numre, ville det nok være lidt en tam omgang. Deluxe-udgaven byder imidlertid på hele 5 udmærkede bonusnumre, og det redder den.

Det må være af kommercielle årsager, at JDevil’s remix af ’Thunder Kiss ’65’ er valgt som førstesingle, for det er langt fra det bedste nummer. Når remix’ene bliver allerbedst, så rammes man af den samme mørke, men smukke melankoli, som Nine Inch Nails’ Trent Reznor er ekspert i at indfange. Yndlingsnummeret ’Devil’s Hole Girls’ (Tobias Enhus remix) er godt eksempel på dette.

Man kan som metalfan have en tendens til at have en forudindtaget holdning til elektronisk musik, men giver man ’Mondo Sex Head’ en fair chance, så er det nok de færreste, der ikke finder sig selv ”danse” lidt med undervejs, hvilket må være et lille tegn på kvalitet. Det kan imidlertid irritere, at det tager så langt tid, før ballet for alvor åbner.