Dei Vil Alltid Klage og kyta
Hordalands Doedskvad I
Over Bjoergvin Graater Himmerik IV
Nattestid Ser Porten Vid I
Die When You Die (GG Allin cover)
3

Taake er, sammen med svenske Watain, nogle af de få tilbageværende udøvere af den klassiske black metal, som Mayhem, Burzum, Emperor og Darkthrone foreskrev det i 1991. Høst er berygtet for sin opførsel og har da også måtte en tur bag tremmer pga. vold og så var der den velkendte episode fra Essen i Tyskland, hvor forsangeren havde malet et hagekors på brystet forud for koncerten. Det gav noget omtale, og det potente i den situation er, at Høst aldrig på noget tidspunkt har udvist anger, men i stedet bakket nådesløst op om sin opførsel. Det kostede en aflyst turné i Tyskland, men avisoverskrifterne og presseomtalen har været uundværlig.

Denne aften på Voxhall afstedkom dog ikke så mange kontroversielle episoder. Jovist, Høst sprayede publikum med indholdet af en dåseøl, men det var vist også det. I stedet lod de musikken og deres fremtoning gøre arbejdet.

Taake gjorde deres entre til en bombastisk intro, præcis som man gjorde dengang. De tropper op på scenen iført fuld krigsmaling og Høst er svøbt i et norsk flag. Det kastes af ryggen og de sætter musikken i gang. Det her er ægte, ufortyndet old-school black metal fra Norge. Monotone guitarer, der fylder lyden med volumen og en forsanger, der skriger af sine fulde lungers kraft. Blastbeats på trommerne fuldender det lydbillede, som Norge gjorde berømt da Euronymous, Greven, Ihsahn, Samoth og Satyr m.fl. satte sig for at lave musik.

Forsangerens døde øjne var med til at øge det teatralske, som om ansigtsmalingen ikke var nok. Høst har en rå, uregerlig og vanvittig energi, der går godt i spænd med publikum. For han er ikke uimodtagelig overfor publikum. Han bruger dem, på godt og ondt, og det er med til at engagere salen. Med 'Umenneske', både 'Dødskvad 1 of 3' m.fl. fyrede Taake alle deres bedste af.

De blev sågar så grebet af stemningen, at de ikke stoppede, da deres tid var ovre. Lyset blev tændt og scenefolkene gestikulerede kraftigt til bandet om, at nu var det tid at stoppe så de kunne gøre scenen klar til Pretty Maids. Til sidst begyndte de bare at hive scenetæppet for og så måtte Taake jo stoppe løjerne. En lidt brat afslutning på showet, men det ændrer ikke på, at Taake leverede en meget god omgang black metal og distancerede sig derfor fra den middelmådige indsats i samme genre, som tyske Endstille havde vist tidligere på dagen.