Jonas - guitar
Holger - bas
Simon - vokal.

Hvordan startede bandet?

Vi begyndte at spille sammen som Panacea i starten af 2011, men nogle af os har kendt hinanden fra skole- og bandsammenhæng mange år før.

Hvor var jeres første øver?

Vi startede med at øve hos Bandakademiet Grobund, som har lokaler hos øvelokaleforeningen Monorama i Aarhus. Vi skulle jo aftale at spille noget, inden vi kunne begynde at skrive noget musik, også lige for at få spillet til at flyde. Valget faldt selvfølgelig på ‘Only the Strongest’ med HateSphere. Vi er siden rykket fra Grobund og over i et af Monoramas andre øvelokaler, da vi er utrolig glade for omgivelserne derude. De gør et rigtig godt stykke arbejde!

Hvor var jeres første koncert?

Vores første koncert var på en lille gulvscene i Aarhus Musikhus. Vi havde et sæt på to numre og delte scene med indie- og teenagerockbands.

Hvem har fået øje på jer?

Da vi stadig er et undergrundsband og ikke har en kontrakt, er der ikke nogen, der har fået øje på os den måde, men vi er efterhånden kommet godt ind i den danske metalundergrund. Vi har spillet koncerter i hele landet, og vi har en relativt stor fanbase både i Jylland og på Sjælland. Vi håber på noget mere opmærksomhed fra de lidt større i branchen, efter vi kommer med vores nye skive her i løbet af sommeren, og hvis vi skulle være så heldige at vinde Mighty Fight Night, giver det også en hel del. Så det håber vi stærkt på.

Hvad har været jeres største koncert?

I 2012 spillede vi på Train under den jyske Emergenza Festival, som må siges at være en af de vildeste oplevelser dengang i forhold til venue, men vi har efterhånden spillet en del koncerter, og selvom nogle scener har været af en mindre størrelse, så har publikum været med til at sprænge taget sammen med os. Orange Scene ville også være rimelig kedelig, hvis kun vores forældre gad møde op, hehe.

Hvad er det sværeste ved at være ny i gamet?

Metalscenen i Danmark og Skandinavien er en af de fedeste i hele verden, men der er mange, der kappes om pladserne. Man skal have noget nyt at byde på, og det kan nogle gange være svært. Men vi har god opbakning fra vores fans, og vores ambitioner og målsætninger er i top, og vi håber at nå langt.

Hvordan har det været at indspille jeres debutplade?

Det er efterhånden lang tid siden, at vi indspillede vores debut-ep. Vi var ret grønne dengang, og det var en lærerig oplevelse. Vi tog bare de første fem sange, som vi havde skrevet, og skred en tur i studiet hos Jacob Olsen, som vi vidste kunne levere en god produktion. Jacob var forrygende at arbejde med, og vi kan glædeligt afsløre, at vi har tænkt os at genoptage netop det samarbejde, allerede snart igen.

Hvad er jeres inspirationer?

Vi lytter alle sammen til mange forskellige genrer og bands, og det kan helt klart høres i musikken. Hvis vi skal vælge nogle konkrete bands, som har været en stor inspiration, så må det være Threat Signal, In Flames, HateSphere og Darkest Hour

Hvad er jeres drømme?

På kort sigt drømmer vi om at prøve os selv af på udenlandske scener og få nogle festivaljob under bæltet. At lande nogle fede supportjob herhjemme er også noget, vi bestræber os på løbende. I det lange løb, så håber vi selvfølgelig på et europæisk gennembrud, at få lov til at prøve os af ovre på den anden side af Atlanten og fylde spillesteder op uden for Danmarks grænser. Få oplevet en masse og forhåbentlig møde en masse, som vores musik betyder noget for.

Hvordan vil I nå dem?

Vi vil arbejde benhårdt for dem. Det kræver utrolig meget dedikation og at kunne se tingene i et større perspektiv. Vi har mange gange kørt til den anden ende af landet for at spille koncert, siddende i en tætpakket bil, for at spille for en halvfyldt sal og så kørt hjem derfra benzin og kostpengene fattigere, men så længe dem, der mødte op, havde en fest, så har det aldrig været spildt.

Hvordan vil I virkelig IKKE ende?

Det værste ville være at blive glemt eller stoppe med en dårlig oplevelse som band. Men så længe vi har det godt og arbejder hårdt, så tror vi på, at vi nok skal nå vores mål.

Hvor meget opbakning har du/I fra baglandet (forældre, skole, venner, job etc.?)