Koncertanmeldelser

Der er vel en grund til at de varmer op for Lady Gaga og ikke AC/DC ;)

F
fillifax
29. Maj 2012
Koncertanmeldelser
Nuancer, værs'go

Det var skam ikke ment som et personligt angreb; håber da ikke det blev forstået sådan. Jeg har været på siden ret længe, og har da nydt flere af dine anmeldelser. Det var ment som kritik af anmeldelsen; er det ikke det, kommentarfeltet er her for? Grunden til at jeg fokusere så meget på Gojira-delen er at det var det eneste sted jeg kunne finde noget egentligt at tage fat i. Anmeldelsen virker mere som en gennemgang af, hvad der skete, end en egentlig anmeldelse.

Jeg synes stadig ikke at der er noget kød på Gojira-delen; jeg forstod godt, at det lød som et prog band (hvilket Gojira jo så egentlig også er) der spillede nu metal, men der var ikke rigtig nogen forklaring? Var det fordi lyden var dårlig? Var det fordi de spillede plat 90'er techno henover?

Ligesom Jar synes jeg også Mastodon-delen var mærkelig; det virker som om du kritiserer dem hårdt fordi du ikke kunne lide The Hunter albummet; er det ikke noget, man må forsøge at sætte sig ud over som anmelder, og så komme med noget faktuelt om hvordan de spillede, hvordan det lød, etc.?

Så synes jeg også det er sjovt at du kritiserer Mastodon for primært at spille fra ét album, mens du roser Metallica for at spille primært fra ét album... Forskelsbehandling? Man kan da i al fald tydeligt se, at du er Metallica fan, og det virker som om du giver dem "fribillet", selvom de måske ikke var så perfekte igen (jeg tror jeg deler denne holdning med Jarl).

Men som sagt, det er ANMELDELSEN jeg ikke kan lide, ikke anmelderen. Modsat Jarl har jeg ingen intentioner om at bede dig finde et nyt job ;)

F
fillifax
29. Maj 2012
Koncertanmeldelser
Hvad sker der?

Det var da godt nok en elendig anmeldelse af Gojiras optræden; hvis man giver et band så stort som Gojira én sølle stjerne, så må man også komme med en forklaring, og ikke bare en masse brok om tidligere hændelser (desuden kom Gojira på det tidspunkt der stod på billetten, ang. Loppen-koncerten for et par år tilbage, og salen var fyldt - de kan ikke gøre for, hvis nogle folk kommer for sent ;) ). At sige "det lød som progressiv nu metal er ikke en anmeldelse, det er bare et postulat. At resten af anmeldelsen er lige så slem, og nærmest ikke kommer ind på, hvordan de spillede eller hvordan stemningen var, tja, det er ikke den kvalitet man efterhånden er kommet at forvente af Devilution.

F
fillifax
26. Marts 2012