Kommentarer fra af majestickubrick

8 resultater - viser 1 - 8
Sortering
04. Marts 2014
Koncertanmeldelser
Sådan skal den ged barberes

Virkeligt en magtdemonstration af Behemoth i Amager Bio - fuldt de magiske 666 værd. Helt på højde med hhv. Immortal på Copenhell, og Marduk i Pumpehuset, der ellers står som noget af det absolut ypperste.

M
majestickubrick
03. December 2013
Koncertanmeldelser
Magtdemonstration

Det var en ren magtdemonstration Marduk leverede. En magtdemonstration der bestemt er den magiske karakter 666 værdig! Grave var godt, men niveauet blev bare hævet djævelsk højt, da Marduk indtog scenen. Fuck, hvor blev der blæst helt igennem, så det var ren orgasmatron. En helt ud-af-kroppen oplevelse, på højde med Immortals koncert på Copenhell! Intet mindre.

M
majestickubrick
16. Oktober 2012
en skuffende Megadeth-plade

Hvor "Rust..." er en gudeplade, med to af de bedste metalsange skrevet ever, er "Countdown" bestemt over middel med sine momenter. Youthanasia derimod har jeg dog aldrig kunnet høre helt igennem - den er simpelthen alt for poppet, og kedelig. Jeg har givet den flere chancer over årene, men altid med samme resultat - i skuffen igen, og samle støv.

M
majestickubrick
17. Januar 2012
Koncertanmeldelser
Genial koncert

Kan kun i perioder genkende anmeldelsen. Jeg er langt mere enig i Thomas Treo's anmeldelse i EB, hvor han kalder dem fænomenale og giver 5 af 6 stjerner. Og nu på Copenhell! Stærkt line up!

M
majestickubrick
15. Juni 2010
Lyd...igen igen

Lyden var helt ringe. Jeg var forbi lydmanden og sige det fra første nummer, men uden held. Stillede mig helt op foran - uden større held. Det var simpelthen så lavt, at jeg i almindelige stemmeleje kunne tale med min side mand. Kan ikke huske nogen af numrene. Skuffende når nu det også var et 20 års jubilæum for undertegnede i selskab med RIP. Nu må jeg ind i Imperial og høre the big four - hvor lyden forhåbentlig går rent og højt igennem!

M
majestickubrick
30. Marts 2010
Pladeanmeldelser
Dawn of Possession er en ren klassiker

Immolation er (desværre) et af de mange dødsmetalbands, der toppede med deres debutplade tilbage i de tidlige 90'ere. Dawn of Possession er en rendyrket klassiker. Damn, alle de rundgange på trommerne der bliver fyret af (en hvert 4-5 sekund), vokalen og melodi'erne. De havde bare den fandenivolskhed, der ligger i at skulle lave en debutplade. Det samme kan siges om Deicide, som heller aldrig har toppet deres debut, og Suffocation - her tænker jeg på deres debut EP Human waste, som er så fedt et album. Alle disse 3 bands har lavet respektable (omend en anelse kedelige, og lidet nyskabende) plader siden, men toppet debuterne har de ikke.

M
majestickubrick
09. Februar 2010
Koncertanmeldelser
Mener nu nok at kunne spore spilleglæde

Jeg så en lidt anden koncert end anmelderen. Mener nu nok at kunne spore nogen spilleglæde hos Stockdale. Det var ikke påtaget. Og jeg mener videre at det mere er musikken (som den fremstår på pladen) end selve koncerten der anmeldes i ovenstående. Øh, ja men er det ikke det samme? Nej, det mener jeg jo så ikke. Man kan sagtens opleve en fed koncert med et band man finder ligegyldigt eller kedeligt på plade (og vice versa). Det er magien der skabes i nuet live. Og det er her jeg mener Stockdale og co formåede at hive den hjem, set over hele koncerten. Folk rockede jo også rigtigt godt med - en glæde der nok ville falde som koncerten skred frem, hvis bandet ikke formåede at skabe lidt magi live. det skete ikke. Men ja, bevares der var da et par numre hvor man kortvarigt blev lidt fjern i blikket og mistede fokus.

M
majestickubrick
06. Februar 2010
Hævede sig ikke over det middelmådige

Jeg synes nu ikke koncerten for alvor 'tog af' og fik hævet sig over det middelmådige. Først mod de sidste 3-4 numre blev man revet bedre med. Og det var endda med masser af øl og whisky i blodet. De ældre numre er klart bedst, også live - trods de flere gange påpegede 2 svenske grammy'er for det seneste opus....

M
majestickubrick
8 resultater - viser 1 - 8