5. Desolation Row
6. Antic
7. Abdicated
8. Body Part Illusion
9. Facticity
3

Obscura kommer fra Tyskland og de er nævnt hos landsmændene i Over Your Thresholds beskrivelse af sig selv på Facebook. De er godt nok kun nævnt som et band, som sidstnævnte har varmet op for, men der er nu ikke så langt imellem de to bands rent stilmæssigt.

Og det er uheldigt, for Over Your Threshold matcher ikke niveauet hos Obscura, og det selvom det tekniske fundament er ganske glimrende. De to bands minder om hinanden, og i en koldblodig duel taber Over Your Threshold stort. 'Facticity', som er gutternes debutalbum, har en lyd, som er typisk for den tekniske dødsmetal, og således er bunden ikke så massiv for i stedet at give plads til de mange detaljer på guitarerne. Bassen er ikke nær så meget i front og ej heller helt så lækker som hos Obscura eller på Deaths 'Individual Thought Patterns', som bestemt må være en inspiration. Men der forsøges - bassistens spil er bare ikke helt så interessant, bortset fra de passager, hvor det er bassen, der står for det primære i musikken. Det melodiske intermezzo i 'Abdicated' er fx temmelig fedt.

Over Your Threshold har som de to meget sandsynlige inspirationskilder i Death og Obscura også et godt tag på den melodiske del af musikken, så der stadig kan nynnes med, selvom vokalen er et hæst growl. På titelnummeret samt nogle få andre steder er der lagt en effekt på vokalen, så det lyder lidt som effekten på David Vincents vokal på Morbid Angel-sangen 'Where the Slime Lives'. Det giver lidt tiltrængt variation til vokalen, som i forhold til de mange tekniske elementer virker utroligt passiv, og man fristes til at sige, at det nogle steder havde været lige så fint, hvis albummet var rent instrumentalt.

Nu lyder anmeldelsen mere negativ end nødvendigt. Over Your Thresholds debut er faktisk ganske glimrende og fermt udført, men der er bare allerede en del tidligere og nuværende bands på markedet, der allerede har sørget for klassikerne indenfor denne genre. Og her må bandet blot sige, at de har gjort et godt forsøg og så fremover arbejde på at komme stærkere tilbage på en opfølger, der skal vise mere af bandet og mindre af inspirationerne.