02. From Beyond the Grave
03. Morbid Ways
04. Rapturous Genocide
05. The Usurper
06. Outro
3

Svenske Repugnant gik oprindeligt i opløsning i 2004, men har dog efter 2010 spillet et par enkelte koncerter. ’Hecatomb’ er bandets først 7"-ep tilbage fra 1999, som nu her er genudgivet på Hammerheart Records, som også netop har genudsendt Gorerotteds ’Mutilated in Minutes’.

Udgivelsen består af to egne numre fra ep’en, der også bød på et covernummer i form af Celtic Frosts ’The Usurper’, samt en helt ny genindspilning af ’Rapturous Genocide’, der stammer fra deres første demobånd fra 1998. Først får vi dog en intro, der lyder som temaet fra en horrorfilm og leder tankerne hen på John Carpenters ’Halloween’. Derfra står den så på knap 15 minutters thrashet dødsmetal, hvor Repugnant lyder en del som landsmændene fra Dismember. Inspirationen trækker tydeligt på bands som Death, Possessed og det tidlige Sepultura.

Musikken byder på skarpe, aggressive guitarriffs i et heftigt tempo, og i det hele taget kan man ikke klandre Repugnant for ikke at være dygtige musikere. Men umiddelbart er udgivelsen lettere overflødig, med mindre man virkelig er fan af bandet. Coveret af ’The Usurper’ sidder såmænd lige i skabet, men originalen er til enhver tid dog stadig at foretrække. De tre egne numre er bestemt også godkendte, men efter et par gennemlytninger må man nok konstatere, at ’Hecatomb’ ikke bidrager med noget synderligt interessant til genren, udover at musikken lyder som de førnævnte idoler.

Det er der nu heller ingen skam i, men man fornemmer nu at musikken netop er skrevet i starten af karrieren, og at niveauet som de ramte en del år senere med ’Epitome of Darkness’ er langt højere og betydeligt bedre end denne korte udgivelse.