Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

Artikel 19. Maj 2014
Enig med pilgaard
Fjendens indlæg har en pointe, men her er den spinkel - selvfølgelig spiller der store bands på en stor festival, men der er absolut en del fremsynede bookinger (ligesom der har været tidligere år, om man så har kunnet lide dem eller ej).

Maiden er nu også et band, som jeg egentlig synes bliver ved med at udvikle sig; om de så viser det i sætlisten ved jeg ikke, men de har bestemt omfavnet progressive territorier i de seneste 15 år.

Derudover, så er det jo ikke ligefrem, fordi der er mangel på undergrundskoncerter: Mulighederne for at se den sorteste undergrund - også på festival - har vel aldrig været større, end de er nu, takket være Killtown Bookings, Stengades bookere, Ungdomshusets festivaler, Metal Magic osv.

Jeg bryder mig ikke om alt udenomsgøglet med wrestlere og smadreland og fanden og hans pumpestok på Copenhell; her måtte pengene hellere bruges på prisnedsættelse på umenneskeligt dyre øl, og der er der plads til kritik, fordi det giver et karikeret og useriøst billede af metalkulturen, som i hvert fald jeg har mere end svært ved at spejle mig i (men det samme kan siges om numetalcore osv.; og det samme vil andre sikkert sige om det, jeg interesserer mig for), men egentlig synes jeg, at programmet på årets Copenhell er langt mere ambitiøst end tidligere, og at Fjenden rammer noget forbi målet. Samtidig med at det er godt med debat om, hvad man som bruger egentlig gerne vil have, at Copenhell skal være.

Kommentarer

Already have an account? or Create an account