Støjende og intenst
Støjende og intenst

Efter lang tids venten fik Parasight blæst hul igennem til øregangene, hvorefter Reign Supreme leverede en komprimeret mavepuster af de bedre.

Support: Parasight
08-08-2012
3

Det tog en time fra dørene åbnede til der skete noget på scenen, og selvom KB18 har fat i den lange ende hvad angår sublim pausemusik, så var det lige længe nok at vente. Koncerten på KB18 skulle også have været med Shai Hulud, men de aflyste hele deres europaturné, og danske Parasight blev hentet ind i stedet.

Den moderne familie består som oftest af en del bonusbørn, delebørn, papforældre og en god portion larm. Det samme kan siges om Parasight, der i sit indavlede miskmask består af guitarist Allan Tvedebrink (The Kandidate, ex-Thorium, ex-Withering Surface, ex-Mortifere), Kaspar Boye Larsen (The Kandidate, Thorium, ex-Withering Surface, ex-Killaman) på bas, Michael Aagesen (guitarist i Pilgrimz) på vokal og Nikolaj Borg (Thorium, ex-Withering Surface, ex-Saturnus) på trommer. Det er en bastard-unge der vil noget - og i denne konstellation noget lidt alternativt til hvad de ellers spiller i ovennævnte bands. Parasight har slået rod i crust, punk og død og kendetegnes ved at der simpelthen bare er fuld hammer på, men de lader ikke til at have fundet deres eget ståsted endnu.

Det var svært at høre noget som helst andet end støj fra baggear og front. Først og fremmest gik det hurtigt, og et blik på bassist og guitarist afslørede, at numrene både har riffs og melodi, men den dårlige lyd gjorde det umuligt at skille tingene fra hinanden, så det samlede indtryk blev en halv times massivt lydtryk, selv om der under lydmuren ind i mellem kom gode detaljer fra alle fire mand. Mest markant en hårdtslående Nikolaj Borg bag tønderne, der i det lille lokale gjorde diverse mikrofoner og overheads overflødige. Et mere defineret materiale, samt et par hak ned for lydstyrken på baggearet vil gøre underværker i fremtiden.

Kort og godt

Reign Supreme har 6 år, et par ep’er og et enkelt fuldlængdealbum (’Testing the Limits Of Infinite’, 2009) på bagen og udgiver i løbet af 2012 endnu en ep med titlen ’Skyburial’. Blot en lille flok mennesker var mødt op for at se amerikanerne, men det var de sådan set ligeglade med, og de sparkede en koncert i gang som kunne have spillet op til dans for en noget større menneskemængde. Til forskel fra supporten var lyden pludselig som man helst vil have den, og så kommer Reign Supremes musik også til sin ret. Der er hardcore på menuen, og en melodisk, punket en af slagsen med knivskarpe breaks og riffs. Energien og det gode humør var højt og blev intensiveret som minutterne gik, og netop dette fik Reign Supreme til at vokse på én.

Musikken var velspillet med smæk på og stadig med plads i lyden til alle instrumenter, og numrene blev leveret med større entusiasme end man kan forvente når der kun står 40 mennesker i lokalet. Det kan for den genre ellers hurtigt blive til Carl-Mar Møller på speed i bar iver efter at give et godt show, men der mistes også lidt af energien og det bliver hurtigt overfladisk. Her tog front-brøleabe Jay Pepito sin del af slæbet og stod ikke blot og så vigtig ud på scenen, men havde en oprigtig kontakt med de i lokalet der gad.

Det blev en kort fornøjelse for begge bands, der spillede omkring 30 minutter hver, men på den anden side så blev det komprimeret og lige i fjæset, og publikum nåede ikke at blive trætte selvom det var en højhellig onsdag aften. De har stadig mange år til at slå deres navn og materiale fast og derfor efterlades plads i karakteren til de vender tilbage igen og får chancen for at bevise den suverænitet som bandnavnet antyder.

Reign Supreme har ikke så lidt til fælles med Terror, som senere på måneden gæster Beta, og i den forbindelse opfordres hermed kraftigt til ikke at misse endnu et interessant hardcore act, når de endelig lægger vejen forbi Danmark.