Always
Boa
I Only Wanna Be With You
Healing
Pool Of Booze
4

Allerede 20 minutter før Volbeat gik på, stod publikum klar og udstødte forventningsfulde primalskrig rettet mod bandet. Både dette, og så den kendsgerning at rigtige mange mennesker havde valgt at investere i bandets T-shirts, må ses som et tegn på, at Volbeat med stormskridt er på vej til, at gøre dem selv til Danmarks største nulevende metalband. Gimle i Roskilde har lavt til loftet, og da Michael Poulsen & Co. gik på scenen, selvfølgelig til tonerne af Kongen selv (Elvis, hvis nogen skulle være i tvivl) (det kunne så også have været Chuck Berry hvis du spørger mig - Red.), var temperaturen og intimiteten i top. Folk stod næsten på scenen, for at komme tæt nok på, og koncerten var ikke mange numre gammel, da den første crowsurfer blev båret igennem de ca. 40 centimeter fri plads, der var mellem de bærende hænder og loftsbjælkerne. Mens vi venter på to'eren På trods af at opfølgeren til debuten, "The Strength/The Sound/The Songs", først forventes i handlen en gang i starten af 2007, så havde Volbeat valgt, at inkludere forholdsvist mange nye numre i sætlisten. Umiddelbart lyder det ikke som, om vi skal forvente en revolution på to'eren. Men med en så bemærkelsesværdig debut, ville en ny drejning i musikken måske ligefrem kunne vælte bandet ned fra tronen igen. De nye numre fungerede under alle omstændigheder rigtigt godt. Selvfølgelig var der ikke nær den samme fællessang fra publikum fordi de ikke genkendte numrene, men nakkevridningskvaliteten var tydelig, og hverken riffs, drive eller melodi, manglede noget. Intimt, intenst og levende Hvor de nye numre selvfølgelig ikke kunne vække genkendelsens glæde, så må man sige at numre som "Soulweeper", "Pool of Booze" og "Caroline Leaving" gjorde det. Overraskende ofte kunne forsanger Michael Poulsen overlade vokalen til publikum, som tydeligvis havde voldhørt Volbeat. I det hele taget leverede han, sammen med Anders Kjølholm, Jon Larsen og Franz Hellboss, der fandt tid til at crowdsurfe med guitar, et levende, velspillet, intimt og intenst show, der lover godt for sommerens festivalkoncert på Roskilde.