Gennemført og fedt, men mere volumen, tak!

http://devilution.dk/media/reviews/photos/thumbnail/680x680s/27/7f/b6/-E2P1523-63-1417397915-74-1468033662.jpg
06. Juli 2016    

Blues Pills åbnede torsdagen på Avalon-scenen med en velgennemført koncert, der også havde helt nye numre og et kuriøst cover-indslag. Vi manglede blot lidt mere volumen.

Kunstner
Dato
30-06-2016
Genre
Koncertarrangør
Fotograf
Jacob Dinesen (arkiv)
Karakter
4

Så var Blues Pills tilbage i den danske festivalsommer efter deres berusende næsten-afrunding af sidste års Copenhell.

I år stod bandet overfor en lidt anderledes tjans med åbningen af torsdagens program på Roskilde Festivals delikat nydesignede Avalon-scene, som var anstændigt fyldt op allerede kl. 13, da det svensk-amerikanske band gik på.

Ikke så voluminøse og kraftfulde som på Copenhell 2015, men med et flot fremført sæt af deres bundsolide bluesy hard rock tilsat sangerinde Elin Larssons svulstige, soulede vokal.

Fra forrige års 'Blues Pills' debut-album stak numre som 'High Class Woman', 'Ain't No Change', 'River' og 'Devil Man' positivt ud, men der manglede lige et konsekvent højredrej på volumenknappen.

Nye numre
Undertegnede havde valgt at lade kaffekoppen og et forøget lyttefokus ledsage Blues Pills' retro-rocktoner, inden dagens første fadøl, hvilket viste sig som en ganske god idé, for bandet havde gemt et par interessante overraskelser i deres spraglede skjorte-ærmer.

Fra start havde kvartetten suppleret sig med en femte musiker – en primær guitarist, der dog lagde sin Angus Young Gibson SG fra sig og satte sig ved keyboardet, da bandet mod slutningen introducerede et par nye numre fra det kommende august-album.

Umiddelbart sange med et lidt mere Stones-agtigt flair og noget mindre Led Zep/Cream-power.

Link til '67
Bandet overraskede også med at holde et 75 minutters show i gang mod den forventede lille festivalsætkorte time. I finalen introducerede sanger Elin Larsson et nummer, som bandet "skulle spille for første gang", men "som vi alligevel kendte" – og ganske rigtigt, så vakte den entusiastiske version af San Francisco-psykedelika-pioner-bandet Jefferson Airplanes 1967-hit 'Somebody To Love' genkendelsens glæde hos de fleste.

Et naturligt link for Blues Pills og et kuriøst indslag i en gennemgående velgennemført koncert, som varslede særdeles godt for Blues Pills' dobbelte Danmarksbesøg til oktober.

Kun det manglende ekstra-nøk i lydbilledet afholder denne anmelder fra at tilføje den femte stjerne på bedømmelsesskalaen. 

Læserkommentarer

Der er endnu ikke nogen kommentarer fra brugerne her