Whose Fist Is This Anyway?
Snap Your Fingers, Snap Your Neck
Power Of The Damager
Another Worldly Device
C.V.
4

Prong lagde ud med ’Eternal Heat’ fra den formidable ’Carved Into Stone’-skive, og intet kunne være mere passende at synge om varme, for heden ramte hårdt denne lørdag. De tre folk på scenen havde dog tænkt sig at hæve temperaturen yderligere med et utroligt velspillet og særdeles groovy angreb på de morgenfriske fremmødte, som skippede Arch Enemys show, som foregik samtidig.

Tommy Victor – der som eneste originalmedlem vel nærmest er Prong – virkede med sine fagter lettere misfornøjet over publikums til tider varmesløvede, halvlangsomme respons. Det virkede dog lidt som en gimmick, for han syntes bestemt i hopla, når musikken spillede, og han nærmest hoppede over scenen. Han og bassisten var gode til at udnytte den gode plads på scenen, når der kun skal være plads til tre solidt og tight-spillende mennesker, og de kom begge vidt omkring og fik på den måde leveret et meget levende show.

Lyden var utroligt fed, og der blev virkelig spillet godt. Musikken rykkede rigtigt godt, og sætlisten virkede fornuftigt sat sammen og peakede i høj grad med totrinsraketten fra ’Cleansing’: ’Whose Fist is this Anyway?’ og ’Snap Your Fingers, Snap Your Neck’. Publikum virkede måske nok lidt trætte, men nu stod nakkerne ikke stille og små circle-pits opstod i varmen.

Det var derfor en smal sag for Prong at køre deres tændte show i mål. De afsluttede efter et nummer fra ”genopstandelses”-albummet ’Power of the Damager’ fra 2007 med endnu en fin skæring fra ’Cleansing’. En herligt svedig start på lørdagen, som på dette tidspunkt så ud til at stå i trioernes tegn, for Sodom leverede kort efter også en glimrende præstation med et ligeså begrænset mandskab.