2. Autonomous Warfare
3. Below The Frozen Tundra
4. Empyrean Lifeform
5. Dictate The Believers
6. Blinded by Wisdom
3

Deiquisitor fra Ringsted blev dannet tilbage i 2013 og spiller brutal dødsmetal, som eksempelvis amerikanske Immolation og Suffocation for at nævne nogle af de større navne i den genre. De havde deres debutkoncert i 2015 på Bumzen, hvor vores anmelder, Krigsguden, spåede dem en stor fremtid på den danske dødsmetalscene.

Tiden har da heller ikke stået stille for Deiquisitor siden deres første koncert. Den selvbetitlede debutplade 'Deiquisitor' fulgte i 2016, derefter en opfølgende plade 'Downfall Of The Apostates' i 2018 og den tredje fuldlængde 'Towards Our Impending Doom' i 2019. Siden er det blevet til nogle EP'er i 2020 og så den seneste EP her i 2021, som har fået titlen 'Humanoid'.

Deiquisitor er buldrende tung dødsmetal, og de seks numre sendes af sted med sådan et raseri, at det kan være svært at følge med. Der er fart over feltet på samtlige instrumenter og en brutal vokal, som til sammen gør Deiquisitor til et hæsblæsende bekendtskab. Albummet er teknisk af høj kvalitet, og produktionen er med vilje dyster. Det er da heller ikke nogen overraskelse, at Deiquisitor lyder som et band, der kan det hele, som det kan høres her på 'Empyrean Lifeform':

Det er erfarne kræfter, der har slået sig sammen. Trioen, bestående af guitarist og sanger Thomas Friis Jørgensen, bassist Daniel Andersen og trommeslager Henrik Christensen, kender hinanden fra tidligere projekter som Purification Kommando og Blodfest, for blot at nævne nogle af de mange bands de enten har været i sammen eller hver for sig. Trækker man trådene tilstrækkelig langt tilbage, rammer man sågar dansk dødsmetal fra halvfemserne. Det er kendere af genren, der laver musik for kendere.

Deiquisitor er et udsøgt bekendtskab for dem, der har kigget rigtig dybt i den dødsmetalliske gryde og egentlig ikke har noget behov for at komme op derfra igen. Nogensinde.