6. Weaponized Loss
7. Flood of Predation
8. Locked in Thine Frothing Wisdom
9. I am Every Enemy
10. He Will Fight Savagely
4

Amerikanske Vitriol har lavet 'Suffer & Become', der er deres anden plade, og den vidner om, at de vitterlig er ved at blive et virkelig dygtigt band. For det er muligt, de har måtte lide en smule for at nå dertil, hvor de er nået nu, men det har været pinslerne værd. De er blevet et band, man absolut bør høre, hvis man kan lide teknisk dødsmetal, der ikke blot er teknisk, men også velkomponeret og lyttervenlig.

For med 'Suffer & Become' har Vitriol lavet en plade, der både har et hæsblæsende tempo, gode melodier og god vokal, der gør, at man hurtigt bliver suget ind i deres lyd. Pladen starter ud med et raseri i 'Shame and Its Afterbith' og allerede på 'The Flowers of Sadism' kan man tydeligt høre, hvordan Morbid Angel-lyden har haft en indfydelse på bandet fra Portland i staten Oregon, der bogstavelig talt er i det modsatte hjørne af USA end Tampa, Florida, hvor stilens ophavsmænd er fra.

Mens Morbid Angel stille og roligt er sygnet hen og forduftet fra enhver scenen, så er Vitriol klar til at tage over. De har komponeret en fortræffelig plade, der udover at nikke anerkendende mod genrens gudfædre, også lægger deres eget lag på musikken. Vitriol er nogle steder mere pompøse og lyden er bare stor på 'Suffer & Become'. Det minder faktisk en anelse om Behemoth.

Og når man hører så store navne i Vitriols musik, så er det ment som ros og ikke fordi bandet kopierer lyden. For det gør de ikke. Man hører tydeligt, at Vitriol er deres egne. De formår at lave både hurtige passager, midtempo-sange og buldrende dybe riffs, der får lytteren til at vugge med (tag bare introen til 'The Isolating Lie of Learning Another').

Noget af det, der står tydeligt i Vitriols lydbillede er udover vokalen de knivskarpe trommer, der uanset tempo markerer sig flot. Derudover er guitarerne og bas også fremtrædende, hvilket tjener bandet til ære, da det er dem selv i form af guitarist/vokalist Kyle Rasmussen, der har produceret pladen.

Og hvis ikke man kan få det ekstremt nok, så se musikvideoen til det afsluttende nummer 'He Will Fight Savagely', derudover en udmærket guitarsolo, viser et band, der lader sig hænge op i kødkroge. Det er ikke for sarte sjæle, og man må sige, at Vitriol kæmper som vilde. Det giver også resultater og kan høres på 'Suffer & Become', der er en bundsolid dødsmetalplade for dem, der kan lide Morbid Angel, Nile, Behemoth, Hate Eternal m.fl.