Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

Top 5 23. Juni 2014
De bedste...
Der har været rigtig mange stærke metal koncerter på Roskilde i tidensløb og de tre første du nævner er helt klart blandt de bedste. Satyricon sagde mig ikke så meget. MA var gode, men fejl placeret, men dog intet i forhold til Meshuggah samme år, men det er en helt anden historie...

Andre, der også burde nævnes blandt de bedste i dette år tusinde er:
Kreator - 13, Crowbar - 12, Nine Inch Nails 2000 & 09, Slayer - 02 & 08, Machine Head 07 & 12 (ja, den var sgu god :P), Tool i 06 (kendte dem desværre ikke rigtigt i 01.) og The Haunted - 01.

Men der er dog en koncert, der for mit vedkommende overgår dem alle. Machine Head i 2000. Jeg har aldrig, hverken før eller siden, oplevet så meget energi, intensitet, nærvær og positiv stemning mellem band og publikum. Begge parter var total på og hele grøn scene var omdannet til en stor mosh pit. Det ene øjeblik var jeg på anden række og 1 min. efter var jeg på niende række! Bandet spillede fantastisk, lyden var fantastisk og setlisten var genial.(Er der iøvrigt nogen, der har den præcise setliste et sted?)Alt gik op i en højere enhed til den koncert og i min verden er det intet, der kommer i nærheden af den magt demonstration Machine Head levere den eftermiddag på grøn scene!
Kommenteredes svar 25. Juni 2014

Morbid Angel tjener mest for at illustrere de mere besynderlige oplevelser. For du har helt ret i at den Machine Head-koncert i 2000 var fuldstændig sindssyg vild fed! Jeg tror faktisk aldrig jeg har oplevet så vild en koncert, som da de spillede The Blood The Sweat The Tears. Damn!!

Ellers du hiver du også nogle gode koncerter frem. The Haunted midt om natten i 01, Crowbar, Kreator og ikke mindst Tool. De har aldrig rigtig sagt mig noget, men det var godt nok et metal-trip, som ville noget!!

Kommentarer

Already have an account? or Create an account