Fredag aften på Loppen stod i punkens og oprørets tegn, hvor både Jakobe og Situationsfornærmelse delte håndmadder ud til patriarkatet, eliten og den generelle verdensorden.
Med den originale sanger som vidne styrede Queensrÿche sig mesterligt gennem en tour de force igennem karrierens første udgivelser.
Kombinationen af spillestedet Stengade og LũpḁGangGang viste sig at være grundlag for en indlevende og unik koncertoplevelse.
Nyredolk er klar til at give os en tur rundt i ‘Barndommens Hjem’ – og stikker os et par supplerende øjenåbnere fra undergrunden med Ædel Fetich og Blodstorm.
For mange forbehold skæmmede denne gang genhøret med Panteras sangskat, og vi fik ikke den store forløsning – var det bare endnu en dag på jobbet?
Fredag aften i Aalborg flød fadøllet frit, da D-A-D fejrede fyrre års fed rock, og opvarmningen i Baest gav det modne publikums fest et mindre kulturelt chok.
IOTUNN indbød til en stærk åbningsaften med højt til loftet, hvor ‘Kinship’-skiven blev fejret med de progressive åndsfæller fra An Abstract Illusion og Heksproces.
Det er godt at have Pretty Maids tilbage på livescenen – men fredag manglede den helt store gnist i Fredericia.
Kanonenfieber underholdt et propfyldt Pumpehuset med deres store show og fokus på den seneste plade 'Die Urkatastrophe'. Tryk på fra start til slut.
Der var masser af musikalske eksperimenter på Loppen, hvor Alkymist fejrede den hårde fødsel af deres tredje studiealbum, 'UnnDerr'.
Therapy? havde ‘Troublegum’-repertoiret med og lod, som om de ingen vegne er kommet siden 1994 – kunsten at kende sine styrker i en nøddeskal.
Afsky var som ventet formidable i Pumpehuset, og med laserlys-showet blev nærmest alle sanser pirret.
Loppen dannede rammen om en koncert med tre gode bands for 150 kroner. Man kan næppe bruge pengene mere fornuftigt, selv om enkelte detaljer trak en anelse ned.
Der var store forventninger til gensynet med Mike Portnoy tilbage bag trommerne hos Dream Theater – og de blev næsten opfyldt.
Couch Slut udfordrede vores følelser, grænser og kvalmegrænse med en kort, knivskarp, unik og voldsom optræden en stille onsdag i provinsen.
Master Boot Record og arottenbit førte os endnu engang tilbage til gamernes spæde barndom med chiptune-rave og Amiga-nostalgi på et udsolgt Stengade onsdag aften.
Et tungt og stabilt Crocell åbnede Store Scene på årets Odense Metalfest.
D-A-D demonstrerede, at de også kan køre den hjem på stadionrock-manér med flashy visuals, gimmicks og stærke trumfer oppe i ærmet – såsom Peter Jensen bag trommerne!
Som et frisk kvalitativt pust og med et sensitivt mørke gav Blazing Eternity en af årets bedste koncerter på Odense Metalfest 2024.
John Cxnnor trak os ind i fremtiden og efterlod os sveddryppende, kraftesløse og tilbedende maskinen i komplet underkastelse.