Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

Koncertanmeldelser 27. April 2014
Henry
Ja, de varmede op for Dream Theater i hedengangene Alexandra. En drøm der gik I opfyldelse for mig, der på daværende tidspunkt ikke var mere end 16 år og for første gang så to af mine absolutte favorit bands.

Jeg husker ikke specifikke detaljer omkring koncerten, men bare at det var en kæmpe oplevelse og en fantastisk stemning der var. Men når MadsP citerer selveste Claus Jensen, så tror jeg at det er helt korrekt - ham vil jeg ikke argumentere imod.

Det var jo "Inside out" touren og det album står den dag i dag, stadig som et af mine absolutte favoritter (genre og bands underordnet). Jeg elsker den drømmende og svævende stemning det album har og sådan husker jeg også koncerten.

Jeg har heldigvis både oplevet Alder og Vera i Engine og Alder i Redemption. Og selvom begge bands og begge koncerter også var gode, så er det altså bare magisk når Fates Warning står på en scene. Selv uden Aresti, som selvfølgelig var savnet.

Jeg håber virkelig at de fortsætter sammen, for Darkness in a different light er et skide godt album - og så håber jeg at der, trods det lille fremmøde, stadig er bookere der tør tro på at der findes et prog publikum i Danmark. Jeg er der i hvert fald helt sikkert også, hvis der bliver en næste gang...

Kommentarer

Already have an account? or Create an account