9 – Center of the Flesh
10 – Divine Wind
11 – Heavensent
12 – Facelift
13 – Life Eraser
2

Det startede ellers ganske godt med en god gang thrash som opvarmning, leveret af københavnerkvartetten Electric Hellride, massivt og hårdtslående som det nu en gang skal være. Det skal blive spændende at se hvad de kan udvikle sig til i fremtiden. Det genopståen The Rock CPH, slår sig på at være "Skandinaviens 'by far' mest gennemførte og største hard rock og metalbar, natklub og venue". Det meget muligt, men det var sgu svært at se denne fredag aften, mest af alt sku man tro koncerten var henlagt til et forsamlingshus i Vestjylland. Der var mildt sagt gabende tomt, så tomt ærkerivalerne fra Århus havde grinet deres røv i laser havde de set det. Og det gør sgu ondt helt inde i, at se så få mennesker interessere sig for Konkhra anno 2010.

Efter lang ventetid indtog de scenen og lagde ud med det svedige nummer 'The Reckoning' fra 'Weed out the Weak', der blev brutalt smadret af helt elendige lydforhold. Hvilket ikke blev bedre på de efterfølgende numre 'Spit or Swallow' eller 'S.A.D.' Før sidstnævnte nummer havde Lundemark dog humor nok til at gøre opmærksom på at halvdelen af bandet stadig gik rundt og sked i bleen dengang han skrev nummeret.

Reality Check?

De nye unge kræfter i bandet viste sig dog at gøre det ganske glimrende. Det er trods alt ikke nemt at løfte arven efter en mand som James Murphy. Som koncerten skred frem blev lyden en smule bedre og flere fandt vej hen foran scenen for at headbange løs. Men man kan dog undre sig meget over hvorfor de få publikummer skulle spises af med hele fire numre fra det banale album 'Reality Check'. Det giver umiddelbart ingen mening når ens bagkatalog byder på kongenumre som 'Centuries', 'Scorn of the Earth' eller den sublime 'Time Will Heal'.

Faktisk var der ikke særlig meget der gav mening denne aften, og det er ærgerligt, ærgerligt fordi det trods alt er et af Danmarks bedste metalbands nogensinde der stod på scenen. Man må håbe Konkhra vågner op til virkeligheden og kommer til at sparke seriøs røv på deres næste album, og ikke mindst, næste koncert.

LÆS DESUDEN EN LÆNGERE REPORTAGE FRA AFTENEN HER!