Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

4.3 3
Pladeanmeldelser 21. Juli 2012
Krig og Fred
(Updated: 26. Juli 2012)
Nu har jeg faktisk haft coveret til rådighed og læst mig til, at Sabaton har lavet pladen i samarbejde med en respekteret svensk historiker - og den del finder jeg meget interessant. Jeg er trods alt historieinteresseret nok til at have en uddannelse i den retning.

Men nu er Devilution jo først og fremmest et site for metal, ikke historie, og jeg anmelder altså primært musikken, som jeg i Sabatons tilfælde ikke finder synderlig fantastisk - ej heller dårligt, men lige midt i mellem. Eller måske metallisk men også lidt monotom. Men det kan man læse ovenfor i anmeldelsen.

Og ja, det er måske lidt af en stramning, at kalde Sabaton for krigsliderlige, da de ikke som sådan tilbeder eller taler for krig, men beretter om det. På den anden side optrædte de, sidst jeg så dem live, i ens camouflagetøj grænsende til uniformering, og kæder man det sammen med teksterne er det i hvert fald ikke helt skudt forbi at kalde dem stærkt krigsbegejstrede/interesserede på samme niveau som mange andre (læs mig).

MEN! Tak for kommentaren - uanset at vi muligvis er rygende uenige om Carolus Rex, sætter Devilution altid pris på feedback :-)

Kommentarer

Already have an account? or Create an account