Anbfaling

Artikel 23. Juni 2015
Lidt af hvert
(Updated: 28. Juni 2015)
Jeg er helt enig i at øl priserne var skandaløst høje i år. Jeg kan til nød forstå, at man vælger at tage 50 kr. for en øl til et endags arrangement som f.eks. da Metallica spillede i Horsens sidste år og ligende ting, men til en tre dages festival er det fuldstændig uhørt!!

Derudover så burde køen ind til pladsen virkelig også få folkene bag festivallen til at overveje at gøre noget anderledes næste år. Det kan ikke være rigtigt, at man skal stå i kø så lang tid efter at pladsen er åbenet og musikken er startet. Så må pladsen åbne noget før, musikken starte senere eller få folk til at gå rundt mellem os, der stod i kø og give os armbånd på, så vi kan komme ind og høre den musik vi har betalt for at høre. Et eller andet bør der i hvert fald ske! Selv missede jeg, efter at have stået i kø i 90 min, de første 25 minutter af Life of Agony. Der stod folk omkring mig, der havde købt en endags billet kun for at høre LOA! Det er sgu skidt, Copenhell!

Med hensyn til musikken så synes jeg ikke det gør noget, at man ikke kører på det sikre og kun booker gamle semi afdankede bands som Kiss, Alice Cooper, Judas Priest, Motörhead osv. Et enkelt havde dog været fint nok, der skal trods alt være noget til alle. Men der er bare ikke så meget udvikling i kun at booke alle de gamle travere år efter år. Der skal også være plads til nye og yngre bands og så selvom det betyder, at der kommer en masse core crap. En skøn blanding af gamle, nyere og upcomming bands gør at scenen kan være med til at overleve, og ny unge fans kan lære nogle af de gamle bands at kende, og os gamle hoveder kan se om de nye bands kan noget, og om de er værd at bruge tid og penge på i fremtiden. Og, der er jo trods alt ikke nogen, der tvinger en til at høre noget man ikke gider at høre!
Personligt synes jeg, at programmet var stærkt i år og højdepunktene for mig var Kreator, Primordial og Cannibal Corpse.

Jeg glæder mig allerede til næste år, hvor jeg forhåbentlig kun skal betale 40 kr, eller mindre, for en øl.