2 resultater - viser 1 - 2
Sortering
11. September 2013
Koncertanmeldelser
Det er mig en gåde

Som de fleste blev jeg også slemt skuffet over mandagens koncert fra Soundgarden. Jeg havde ikke sat forventningerne for højt, men kunne alligevel ikke glemme deres koncert i Pumpehuset med COC i 92.
Forum er Forum, men det er mig en gåde at et sådan sted ikke bare gør en lille indsats for at forbedre akustikken i det kæmpe rum. Det hjælper ikke at hænge lidt tæpper op bag scenen, der skal simpelthen akustisk regulering til i det rum, og det kan laves både permanent eller midlertidigt til at kunne pille ned igen efter endt arrangement. Lur mig, om det ikke også kunne hjælpe en smule når der er bogmesse eller andet gøjl i Forum.
Jep, de virkede uoplagte og ligeglad, men værst var Kim Thayil der virkede som om han halsede efter eller bare ikke gad og være der. Ben Shepard lignede sig selv, han har hver gang jeg har set dem, stået for sig selv og pillet ved strengene. Matt Cameron kæmpede bravt og Corenells´s vokal overraskede positivt.
Om lydmanden havde røget eller drukket for meget ved jeg ikke, men det første der sprang i øjnene var det, efter min mening, under dimensionerede Line Array, der udover at mangle to eller tre kasser hang alt for højt. De 2-3 øverste kasser spillede til en balkon hvor der ikke var publikum.

L
Lissau
22. April 2013
Koncertanmeldelser
Sylosis

Jeg synes nu at Sylosis var en fryd for øregangene og holder endnu mere Live end på plade. Jeg er enig i at de ikke kom så meget ud over scenekanten og virkede stille stående, men her vil jeg godt skyde lidt efter lys designet som manglede front lys. Det kan godt være at de selv har bedt om minimalt front lys, men, når det er mere eller mindre fraværerende og at bandet står i total mørke mister jeg hurtigt fokus og interessen. Baglyset var til tider forstyrrende og den overdrevne brug af floodlights over publikum var med til at skabe endnu mere forstyrrelse i settet. KsE´s set led lidt under det samme de første 4 numre og så blev der rettet op på det. Udover det var det sgu en dejlig aften på Amager, der hver gang jeg er der glemmer alt om KB Hallens (RIP) elendige akustik.

L
Lissau
2 resultater - viser 1 - 2