Kommentarer fra af GD

1 resultater - viser 1 - 1
Sortering
21. Juni 2011
Koncertanmeldelser
Imponerende!

Disse fyre er jo bindegale. Kendte intet til dem, og oplevede dem således for første gang, uden at ane hvad jeg kunne forvente, og endte med at være fuldstænding tryllebundet fra start til slut. Allerede inden første nummer var startet indtog de scenen med en selvsikkerhed og et par kække kommentarer, der helt sikkert har fået forbigående og tvivlere til stoppe op og givet bandet en chance. Når man på den måde så hurtigt kan fange publikum, der for de flestes vedkommende lignede nogle der havde givet søvn fingeren og drukket videre fra aftenen før, ja så fornemmer man som publikum straks at dette band har noget specielt i ærmet. Og det havde de. Uden at have set alle bands på årets Copenhell, vil jeg alligevel våge pelsen og udvævne PTH til årets mest ekvilibristiske band. Deres sammenspil, selvsikkerhed og tekniske niveau er ganske enkelt voldsomt imponerende, og jeg kunne ikke helt lade være med at trække på smilebåndet ved tanken om at deres landsmænd - som havde indtaget selvsamme scene få timer forinden - stadigvæk ikke kan spille deres 3-riffs signaturnummer uden at fucke det op - efter 30 år!! Så jo jeg var rigtig godt underholdt, og kan slet ikke nikke genkendende til "et stillestående band som ville passe bedre på Jazz House". Synes der var en rigtig god og afsmittende energi fra scenen og et godt glimt i øjet. Man kan så diskutere om et band som PTH passer til Copenhell - og her er svaret nej. For det første er de sgu for pæne og smilende. Ingen læder og langt hår og slet ikke onde nok (Måske havde lige netop det affødt en mere seriøs anmeldelse i dette e-zine?)!! Genre mæssigt er det ikke noget der appelerer voldsomt til mig, og de havde nok passet bedre på en festival der ikke er så nichepræget. Så selvom jeg primært kom for at høre det klassiske shit, var det fedt at få nogle nye indtryk, og man kan på ingen måde tage fra dem at de spillede røven ud af bukserne, og jeg synes virkelig det er synd for et band med så åbenlyse kvaliteter at de ikke bliver taget seriøst af jeres anmelder. -Stay heavy \m/

G
GD
1 resultater - viser 1 - 1