Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

Koncertanmeldelser 12. Februar 2014
Sepultura
Flotsam and Jetsam var ikke helt så dårlige som de bliver gjort til i anmeldelsen. Som et opvarmnings band jeg intet kender til rent musikalsk gjorde de det fornuftigt. Og som altid når der er tale om et support band er det vigtigt, at det ALTID kan være meget værre. På den front var jeg godt tilfredse med dem.
LOTD så jeg da de spillede sammen med Cannibal Corpse & Behemoth i Århus for et par år siden og der var de en mindre katarstrofe. Det var de ikke denne gang og jeg synes deres koncert var helt okay. Men igen, et support navn jeg ikke havde det store kendskab til.
Sepultura var fede! De spillede måske lige et par nye numre for meget, men fint at de gerne vil promovere deres seneste album. De spillede fedt og Derrick er sgu cool på en scene.
Jeg har fuldt forståelse for dem, der ikke kan lide Sepultura post-Max og indrømmet, så de ikke i nærheden af at nå niveauet fra deres studie albums fra deres storhedstid, men det er der så heller ikke ret mange andre bands, der er. Dog synes jeg de har lavet gode plader ind imellem og live leverer de varen.
Til gengæld har jeg svært ved at fatte, at der er så mange, der her 17-18 år efter, stadig skal brokke sig og beklage sig over at Max ikke længere er i bandet. Så kom dog videre! Og om jeg fatter, at man gider bruge så meget tid på noget man ikke kan lide og kun kan udtale sig negativt om. Hvorfor være til en koncert med et band når man ved at det vil være noget lort?! Men så kan man jo altid være sej og svine det på nettet bagefter...

Kommentarer

Already have an account? or Create an account