Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

Koncertanmeldelser 28. Juni 2017
Problemerne i Parken.
Godt, at mange trods alt fik en stor oplevelse. Men dårlig lyd og skandaløs logistik til en koncert er altså ligesom dårlig mad og sløv betjening på en restaurant.

Nogle enkelte bands kan lave god lyd i Parken, men Parken kunne selv gøre meget for at levere et ordentligt produkt. F.eks. lyddæmpende beklædning der hvor det er muligt. Jeg køber simpelthen ikke den med at lydmanden er en idiot, for jeg tror at det kræver exceptionelt godt grej og en over-the-top lydmand at lave god lyd derinde.

Det virker som om at Parken Sport and Entertainment er bedøvende ligeglade, så længe de fylder stadion hver gang.

Ét er lyden, et andet er logistikken som også sejler, og altid har gjort det. Jeg har set en del koncerter i Parken, men jeg fik nok sidste år til Bruce Springsteen. Ingen kan få mig til at give 7-8-900 kroner igen for at gå til koncert dér igen, før at forholdene er blevet væsentligt forbedrede.

Ud over at lyden 4 ud af 5 gange er helt til rotterne, tager det også en krig at købe drikkevarer. Og så skal man regne med at bruge mindst en time på at forlade stedet når koncerten er slut.

Sidste gang, til Bruce Springsteen, havde vi betalt lidt ekstra for at stå helt oppe foran. Det skulle vi aldrig have gjort. For at få en fadøl skulle vi bevæge os helt ned i den anden ende af Parken, bare for at stå i kø i en halv time for at få en øl. Tak for l...

I forbindelse med køb af øl, som af indlysende årsager kun skete een gang under koncerten, ville konen og jeg lige smutte ud og få en smøg. På vejen ind igen skulle vi på toilettet, og dér havde de så været så smarte at indrette det på dén måde, at man kun kunne gå på dametoilettet på vejen ind, og kun kunne gå på herretoilettet på vej ud. Jeg måtte således gå helt ind igen for at gå ud éen gang til for at komme på toilettet. Da jeg så gik tilbage for at vente på min kone, stod jeg i ca. 15 sekunder hvorefter en vagt sagde at jeg ikke måtte stå der. Jeg spurgte hvorfor, og svaret var at hvis der blev trængsel ville passagen stoppe til. Der stod tre mennesker i passagen inklusive mig på det tidspunkt, så jeg blev stående og sagde at det vist ikke var et problem lige nu. Så blev jeg truet med at blive smidt ud.

Det skal lige siges at jeg ikke var beruset, og jeg talte pænt og ordentligt.

Da koncerten så var slut skulle vi jo ud, og der var kun to udgange, og de var helt nede for enden af Parken. Det tog en time før vi var ude, og yderligere en halv time før vi var væk fra området, fordi der kun var smalle passager gennem hegnet hvor alle skulle ud.

Så Parken er slut for mig.

Så udover at få styr på lyden kan man jo spørge Parken om:

Hvorfor er der ikke ølsalg oppe foran? Folk betaler ekstra for at stå dér.

Hvorfor har I ikke nogle fleksible afspærringer, som I kan åbne når koncerten er slut, så folk kan bruge de mange udgange i stedet for de to nede for enden?

Hvorfor fjerner I ikke nogle af hegnene udenfor så snart koncerten er slut, så folk kan komme væk?

Hvorfor brænder I ikke bare hele lortet ned, eller nøjes med at lave fodboldarrangementer og lade andre om at lave koncerter?

Kommentarer

Already have an account? or Create an account