RMF '11: Fredagens afsluttende ondskab
RMF '11: Fredagens afsluttende ondskab

Malevolent Creation har tidligere spillet for en halvtom sal i Voxhall, men denne fredag aften var anderledes.

01-04-2011
Kent Kirkegaard Jensen
4

For halvandet år siden var jeg på Voxhall for at høre Malevolent Creation. Og jeg var næsten alene. Det var pinligt. Men heldigvis fik publikum rettet op på det denne gang, for nu kan Malevolent Creation rejse tilbage til USA og sige, at de har spillet for næsten fulde huse på Voxhall. Fredagens sidste band blev nemlig budt velkommen af mange glade, og fulde mennesker, der ledte efter en metalfest. Og det gav bandet til fulde.

Med 'Injected Suffrage' skal jeg love for, at det maligne budskab kom udover scenekanten. Malevolent Creation har altid stået lidt i skyggen af de store dødsmetalbands som Cannibal Corpse, Obituary, Deicide, Morbid Angel og Death, men denne aften viste de, at de med rette kan (og skal!) nævnes i det selskab. For med 'Infernal Desire' kom det tunge groove med ind over, og så rockede publikum så meget med, at Voxhalls betonfundament må være blevet sat i svingninger. Og der blev sat trumf på, da de kronede sig selv konger af Århus med 'Coronation of Our Domain'. Vokalstyrken på det nummer er umenneskeligt.

Da forsanger Brett Hoffman kalder til samling under 'United Hate' er der heller ikke meget Smilets By over Århus, for stemningen går til det dystre, og med bl.a. 'The Will to Kill' og 'Monster' blev Voxhall forvandlet til et slagterhus. En dejlig måde at slutte en blandet fredag af på. Malevolent Creation levede til fulde op til deres rolle som sidste navn på plakaten!