Blacklist
Bonded By Blood
War Is My Sheperd
Toxic Waltz
Strike of the Beast
4

Der er længe blevet set frem til arrangementet Thrashfest 2010 af indlysende grunde. Især Exodus og Kreator er institutioner inden for genren, da de var med til at skabe genren, og holdt fast i den, da de musikalske vinde ændrede retning, men også Death Angel var med tilbage i firserne, selvom det ikke hargivet bandet helt samme kultstatus som de tidligere nævnte.

Death Angel

Den californiske dødsengel regnes ikke blandt det største indenfor thrashen, da det i hvert fald på plade ikke helt er vildt nok. Live skulle det dog vise sig at være en ganske anden sag, for hvad der mødte een, var et tændt band der i den grad udstrålede spilleglæde og nærvær. Livelyden gav musikken den knasende og punkede kant, som godt kan mangle lidt i orkesterets studielyd, og det gjorde en kæmpe forskel, for bandet fremstod som vitalt og helt på højde med de store.

Exodus

Det kan diskuteres hvem der i publikums øjne var aftenens hovednavn, for mange var mest kommet for Exodus' skyld, selvom det ikke var programmets sidste. Exodus kan også skrive "Bay Area" på visitkortet, og det giver nu en særlig aura til et thrash metal band.

Klassikere fra dengang og nu var, hvad der blev budt på, og især det seneste album havde lagt numre til, selvom det måske ikke er det stærkeste. De numre kunne dog ikke helt hamle op med tidligere tiders 'Toxic Waltz' og 'Bonded by Blood', som var aftenens bedste med 'Children of a Worthless God' som bedst af det nyere. Showet var intenst på en en no-nonsense måde, og kom hæderligt ud over scenekanten på trods af, at den gode (og gamle) Gary Holt havde brækkede ribben.

Kreator

Man kunne godt se, at scenen var skiftet fra the Bay Area til Ruhr-distriktet da Kreator gik på. Bandet er næsten ligeså gammelt som Exodus, men hvor sidstnævnte har været i hi i flere perioder, er Kreator bare blevet ved - eller rettere frontmand Mille Petrozza er, og det er frygtindgydende imponerende, når man både tænker på, hvilken modvind genren har været i tidligere, og at Kreator aldrig har været på størrelse med eksempelvis Slayer og Metallica, og det søde millionærliv er udeblevet.

Modsat Exodus havde Kreators show visuals til at peppe oplevelsen op, og det var der noget meget tysk over, da de til tider blev egentlig kitschet. Kunne man ignorere det, fik man dog ærlig thrash metal for skillingen, leveret med en drevenhed og et nærvær der ikke lod meget tilbage at ønske. Mille var det naturlige midtpunkt og han virkede tændt og myndig, hvilket både er resultatet af, og sikkert forklaringen på, at han har holdt ud så mange år. Mod slutningen virkede det dog som om, publikum var blevet mæt og derfor begyndt at sive - men det kan selvfølgelig også bare have været truslen om den vinterlange garderobekø der spøgte. Retfærdigt overfor musikken var det i hvert fald ikke helt.