1. United We Fall
2. Amnesia
3. Infected By Stupidity
4. Rendezvous in the Back Alley (feat. hjaltefanden)
5. Apathy
4

En markant og velspillet bas fungerer sammen med guitaren som henholdsvis styrende og udsvævende elementer på Restoring Kaos’ første ep ’Infected By Your Stupidity’. Nogle gange forenes de i diktatorisk harmoni, andre gange kører de hver deres løb med vokalen som drone. Restoring Kaos har kun halvandet år på bagen og formår at holde sig friske alle numrene igennem, både hvad energi og inspiration angår. Sangene spænder over alt fra melodisk udfordrende lir til komplekst vokalkaos, men mest af alt har de masser af nerve, og man lulles ind i tanken om at, Restoring Kaos godt kunne magte en fuldlængdeudgivelse.

På mikrofonvold har vi Morten, der ligesom de øvrige bandfæller blot er personliggjort med fornavn på en desværre dårligt opsat biografi, der med fordel kunne kræses lidt for i presseøjemed. Men det influerer nu ikke på omtaltes vokal, der i det det høje toneleje kan begrænses til at kaldes svagt irriterende, men nede i det dybe register lyder mærkbart bedre, og den varierede og skizofrene vokalbrug giver en god dynamik til numrene, om end vokalmixet lader meget tilbage at ønske.

Inspirationen er hentet hos Despised Icon, Suicide Silence og Emmure blandt flere og savner generelt den helt skarpe produktion sammenlignet med ovennævnte. Pyt med det – Restoring Kaos burde med denne fine debut og en gedigen roden rundt på undergrundsscenerne i det forgangne efterår kunne drage nytte af erfaringerne og dermed stramme op og banke et stærkere udtryk fast på et forhåbentlig kommende album. Mulighederne er i hvert fald mange for københavnerkvartetten.

Om materialet kan bære live kan ved selvsyn opleves, når Restoring Kaos sammen med en håndfuld udvalgte opkomlinge rocker Østerbro til anden udgave af ”Underdog Night” fredag d. 1. februar på Lions & Barrels.