Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

Koncertanmeldelser 10. Oktober 2013
Nemlig!
Som bluesfan ved siden at musik med horn, må jeg give dig ret i ...."fortjener langt større anerkendelse end den, der indtil videre er blevet ham til del".

Nu var jeg ikke til aktuelle koncert, da jeg uheldigvis var forhindret. Men jeg husker tydeligt den første med ham - vi sad i kø på Roskilde 2001 en støvet, varm søndag eftermiddag og ventede på at komme ind i området foran Orange. Og så var det jeg hørte noget fra - dengang White - hvad var nu det? Det trængte sig mere og mere på, og til sidst måtte jeg simpelthen forlade køen for at høre en gang solid power-blues i teltet. Der havde han lige udgivet sin debut A New Day Yesterday - og jeg var solgt. Har fulgt ham lige siden til hans gigs i København, undtaget denne. Men til den forrige koncert i Amager Bio oplevede jeg bl.a. at klicheen om "verdens hurtigste guitarist" - den havde han overtaget fra salig Alvin Lee. Kæft hvor blev der flyttet fingre på det bræt! Men sjæl og nerve som du skriver i din anmeldelse, det fik vi også dér.
Kommenteredes svar 16. Oktober 2013

Goddag hrmand!

Wauv! Dén koncert på Roskilde nåede jeg ikke. Var godt nok på festivallen, men jeg anede på det tidspunkt intet om fyren. Tænk, hvor mange år jeg har spildt af mit liv, fordi jeg ikke hørte den koncert!

Gode hilsner
Lars

Kommentarer

Already have an account? or Create an account