Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

2.6 5
Koncertanmeldelser 07. Juli 2011
Enig og uenig
Egentlig er jeg enig i mange af anmelderens kommentarer: hvorfor have opvarmingsband, når man bagefter står og venter en time; koncerten fik først rigtigt løftet sig et stykke inde koncerten, og Danzig er en macho-poserende krukke. Sidstnævnte er dog både en positiv og negativ ting. Det ER jo også lidt fedt, at rockstjerner er lidt larger-than-life, men knap så fedt, at man skal stå og vente SÅ længe på dem.

Til gengæld giver anmelderen det indtryk, at koncertens problemer ligger hos Danzig, og at han var ude af form, og det er altså bare ikke sådan jeg ser det. Jo, han var ude af form så vidt, at han er blevet noget bred om livet :-) Men ellers syntes jeg at man leverede en imponerende energi for en 56-årig, og en rimelig indlevelse. At se Danzig 2011 er ikke det samme som da de spillede i Pumpehuset i 1989, med gudebesætningen Christ, Eerie Von og Biscuits, men hvordan fanden kan det også være det...?

Tjah, hvis Danzig fik sparket Tommy Victor ud, og fik erstattet ham med en der kan spille blues, ville det have løftet koncerten enormt! Kelly, Zing og Danzig groovede og rockede sig igennem numrene, med den gode bluesede feeling, dér hvor rytmen ligger liiiige efter takten, mens Victor vist mest alt, troede han stadig spillede for Al Jourgensen, og derfor leverede riffs med nogenlunde lige så meget soul, som Anders Fogh Rasmussen ville have kunnet præstere. Havde det ikke været for den bundsolide bund fra Kelly og Zing, ville han have løbet alt over ende, og hvis man dertil lægger, at han hele tiden skal supplere de allerede fede riffs med mængder af (overtone?)squeals, så ødelægger det altså meget. Det hedder less is more, Victor. Fyr den mand...

Der var dog fuldfede udgaver af eksempelvis How the gods kill og Under her black wings, som trak niveauet meget op, så alt i alt var det ikke helt elendigt. Min karakter er rundet op fra 2,5...

Kommentarer

Already have an account? or Create an account