The Immaculate Slaughter
Awaken The Aggressor
…And Blood Will Flow
Intent To Kill
Jacob Dinesen (Arkiv)
4

Hell, Inc. var lige netop gået på, da en fyr med hvid cowboyhat og et blinkende lyssværd indtog gulvet som den ene halvdel af en energisk tomands moshpit. Så var stilen lagt og der var ingen tvivl om, at der var festuge i den jyske hovedstad. Opvarmningsbandet kom desværre ikke så langt ud over scenekanten og med en forsanger, der jævnligt skulede til nogle sangtekster på scenegulvet, bar det præg af et band, der ikke virkede til at have så mange koncerter under bæltet.

Forud for aftenens koncert havde Dawn of Demise på Facebook lagt i ovnen til et "forholdsvist langt sæt" med både nye og gamle numre. Da bandet gik på scenen var koncerten da også udsolgt og det lille spillested var derfor fyldt godt op.

En ting, der er lidt ærgerligt ved Dawn of Demise, er det cirkus, de har kørt op omkring bajere, blowjobs og frontmand Scotts Jensens store blege mavse. Jojo, det er da både sjovt og charmerende… i mindre doser, men det fylder desværre lidt for meget til deres koncerter. Noget, som også gav sig til udtryk ved, at aftenens ubetinget største bifald var respons på, at Scott efter gentagne tilråb fra publikum smed trøjen. Derudover var der en mandlig bejler blandt publikum, der havde en buket roser med til den storsvedende frontbamse, der glædeligt tog imod med en kommentar om, at han forventede, at der fulgte et blowjob med senere.

Dødsmetal er dog ikke noget man spøger med og der blev da heller ikke lagt fingre imellem, da musikken blev skudt i gang med en lækker tung udgave af titelnummeret fra debutpladen. Bortset fra en bas, der til tider forvrængede lidt, var lyden glimrende og specielt Martins Sørensens lækre solospil skar godt igennem det bastunge mix. Den nye trommeslager, 19-årige Simon Blaabjerg, tilførte ikke umiddelbart noget nyt til bandet, men trak heller ikke noget fra.

Hele 4 nye numre blev det til, der alle blev taget godt imod af publikum. Stilmæssigt er der ikke sket så meget, men kvaliteten virkede høj og forventningerne til den nye plade er dermed i top. Specielt nummeret 'He Rises Again' fik banket liv i et publikum, der lidt havde mistet pusten. Det blev annonceret som aftenens hurtigste nummer, hvilket viste sig at holde stik. Mere af den slags, tak!

Musikalsk var der ikke meget at sætte en finger på, men nogle gange kunne man godt ønske sig, at der blev skruet bare lidt ned for "øl, fisse og hornmusik"-stilen både fra publikum og bandets side. Med sine 50 minutter var koncerten også lidt kort og specielt med en sætliste med så mange nye numre på, kunne man godt have brugt et ekstranummer eller to mere af ældre dato.