Mangefacetteret grind

Mangefacetteret grind
"Fuck The Facts" sprænger rammerne for hvor mange forskellige udtryk der kan være i at blande metal, grind og hardcore. Tilbage i sluthalvfemserne var canadiske "Fuck The Facts" blot et enmandsprojekt fra Topon Das på guitar, men positiv feedback gav ham blod på tanden, og et fuldblodsorkester blev skabt. I promomaterialet er angivet et utal af officielle udgivelser fra split 7" til cd-albums, og dermed indikeres det, at der også huserer en række uofficielle udgivelser. Derfor skal dette "Disgorge Mexico" blot betegnes som andet album på Relapse Records.

Der loves hardcore/metal/grindcore og det passer meget godt med hvad, bandet leverer. Der grindes ganske rigtigt og vokal er et hysterisk mix på tærsklen mellem aggressiv hardcore og ond grind. Lidt enerverende og alligevel passende til stilen. Det skal i øvrigt nævnes, at vokalen varetages af et stykt lyshåret kvindfolk.

Det er imponerende hvor meget forskelligt materiale bandet får presset ned i deres korte knaldperler. "La Culture du Faux" er nærmest 2½ minuts stoner-rock med dødsvokal og så er der "Driving Through Fallen Cities" der starter med midtempo euro-dødsmetal inden der går grind i den lidt efter. Tempoet skifter flere gange i den sang, og det gør de tre minutter uhyre interessante.

Regulær US death metal fås i "State of Panic", der dog også indeholder underspillet melodiske leads som hørt i den spæde svenske dødsmetal i 1990. At canadierne også kan noget med stemning viser den ni minutter lange "The Storm", hvor der spilles langsomt og smukt inden der skiftes til hurtig melodisk metalcore, der går over i tonstungt, sludget mudder.

Det tog et par lyt, men så var interessen der også. Et meget spændende bekendtskab med mange nuancer.

Disgorge Mexico
Label