Devilution - webmagasin om hård rock og heavy metal

Anbfaling

Top 5 25. November 2012
Hvad så, kong surmule?
Ahr, men come on.
Det var da en af de mest mærkværdige koncertoplæg jeg har set endnu. At den refererer til umorsomme vittigheder er da heller ikke uden en vis ufrivillig komik. Man kan som anmelder selvfølgelig nok blive lidt blasert af gratis koncertbilletter her, der og alle vegne, men ligefrem at skrive det frem som en feature om upcoming koncerter, så er man måske ved at være lidt pensionsmoden?

Nå, men når nu lyden var knivskarp fra første slag (undtaget lidt manglende basfokus), Åkerfeldt var morsom og in tune med sit publikum, Publikum generelt i topform og begejstrede, Tshirts kostede 180, så er der kun anmelderens præferencer for enkelte numre på Heritage tilbage at mugge over. Så hvad, får vi en ydmyg og respektfuld kommentar fra dig, eller hvad?
Kommenteredes svar 29. November 2012

At min latterligt forsimplede sat-på-spidsen-tekst er mærkværdig og ufrivillig komisk, giver jeg dig kun ret i. Jeg så det vel som en af de underlødige privilegier, der følger med det at skulle skrive en af Devilutions underlødige Top 5’ere. Jeg skrev kort sagt teksten på Top-5-seriens præmisser, hvilket sucks. Det gjorde jeg ikke i sidste uge, da jeg skrev en Top 5 om Swans, og man kunne godt have givet Opeth samme respekt. At jeg desuden skrev Opeth-teksten ud fra en vinkel, der ligefrem efterstræbte det en provokerende vinkel, er til at lukke op og skide i. Sensationssøgende provokationer sucks og skal ned med nakken. At man midlertidig kræver noget andet og mere af lyden, sætlisten og musikerne til de koncerter, man tager til, peger i dette tilfælde på alt andet end det pensionsmodne. Liderligheden efter vedkommende musik og gode koncerter er vådere end nogensinde før.

Kommentarer

Already have an account? or Create an account