Anbfaling
5.0 4Godt emne!
(Updated: 09. Marts 2011)
Min første 'freak koncert' var da Mercyful Fate supportede Girlschool i 1982 i Saltlageret. King Diamond havde tappet sit eget blod ned i en spand før koncerten. MF ville have at scenen lignede deres første EP cover (vil altid være min favorit MF udgivelse), så de var ude og lede efter en stripper. Det blev så til en junkieluder som blev hængt op på et kors. Koncerten går i gang, King dypper nævnen i sit blod, og giver os foran sit blodige håndtryk. Der bliver sat ild i et lille bål under den topløse luder, som intet fatter i sin narkorus. Det gør hun så senere, da der næsten er gået ild i hendes ben, hun råber og skriger, mens bandet fortsætter. Staklen blev dog hevet ned til sidst.
Så går Girlschool i gang. I 3. nummer går der overgang i lortet (pga Saltlageret og Girlschools udstyr ikke passede sammen), mens sanger/guitarist Kim McAuliffe griber i mikrofonstativet, og 40000 Volt hamrer igennem hende! Hun sprælder, skriger og kroppen går amok i spasmer. En får sparket mikrostativet væk fra hendes hånd, og hun bliver hurtigt kørt på intensiv afdeling på Rigshospitalet i en ambulance. McAuliffe overlevede heldigvis. Og vi fik vores penge tilbage (men fik alligevel en hel time med den aller tidligste større Mercyful Fate koncert). Aldrig har jeg set noget lignende....eller har jeg?!? 80erne var en skør og tåget tid.
Så går Girlschool i gang. I 3. nummer går der overgang i lortet (pga Saltlageret og Girlschools udstyr ikke passede sammen), mens sanger/guitarist Kim McAuliffe griber i mikrofonstativet, og 40000 Volt hamrer igennem hende! Hun sprælder, skriger og kroppen går amok i spasmer. En får sparket mikrostativet væk fra hendes hånd, og hun bliver hurtigt kørt på intensiv afdeling på Rigshospitalet i en ambulance. McAuliffe overlevede heldigvis. Og vi fik vores penge tilbage (men fik alligevel en hel time med den aller tidligste større Mercyful Fate koncert). Aldrig har jeg set noget lignende....eller har jeg?!? 80erne var en skør og tåget tid.
J
Kommentarer
Already have an account? Log in now or Create an account