Top Snake Boogie

Top Snake Boogie
Skanderborg Festival 2003: ZZ Top. Den egentlige årsag til at jeg havde taget fri midt i en ørle stresset bog-deadline og begivet mig over til den gode smukke festival i Skanderborg: ZZ top. Jeg elsker nemlig dette her fåking fede band og især på en festival! Det er det ultimative party band og der skal næsten et AC/DC på scenen før der kan lines en mere lallekåd og kanonfed fest-stemning op! Super hittet ”Gimme All Your Lovin’” (dén har I allerede fået for 25 tønder bourbon siden, drenge!) kickstartede dette festlige fantom cruise gennem den lune midtjyske nat, og så var ellers bare med konstant at tage ladegreb på luftguitaren da ZZ Top gyngede videre med ”Pincushion” og ”Waiting For The Bus/Jesus Just Left Chicago”. Derudaf, derudaf, helt derudaf og blandt alle de gamle kendinge som ”Sharp Dressed Man”, ”Cheap Sunglasses”, ”Beer Drinkers And Hell Raisers” og ”I’m Bad (I’m Nationwide)” gav ZZ Top endda også en smagsprøve på deres kommende album via den omhyggeligt introducerede midttempo-tætte røvballe-sparker ”Butt Naked”. Klassisk ZZ Top album i vente – hvad ellers? Boogie woogie all life long.

Og så var det ellers bare med at gynge og synge med til den fantastiske afslutning bestående af numre som ”Legs”, ”Tube Snake Boogie”, ”La Grange” ”Tush” og ekstra-ekstra nummeret ”Jailhouse Rock”. Man skulle egentlig tro det ville være lige så umuligt som at få Osama Bin Laden til at konvertere til jødedommen, men fandeme om ikke guitarist Billy Gibbons spillede sine soli mere dybfølt end nogensinde før! Aaaaah, for en luftguitar orgasme og hvilket henrykkende hammer sæt fra det lille, gamle men evigt unge og fede rock’n’roll band fra Texas.

Kun en lidt for lav lyd (derfra, hvor jeg stod cirka seks-syv metre fra scenekanten) holdt 13-tallet væk!

03-08-2007
5