Anbfaling

Koncertanmeldelser 26. Januar 2014
ok
Det var tydeligt at mange derinde ikke anede hvad Last patrol er, som sådan synes jeg godt om måden at spille hele den nye skive i 1. sæt, men så skulle 2. sæt have været noget længere, i alt var der kun 1,25 time effektiv spilletid, det er altså for ringe.

Nye numre som Halleluja og især End of time sparkede så meget røv, men personligt synes jeg der er for mange stille numre på den nye, så der var en del ørkenvandringer i løbet af koncerten.
Kommenteredes svar 29. Januar 2014

jeg synes ikke, at halvanden time (pr. definition) er en kort koncert (hvis det altså er det, du mener?). det må komme an på, hvad man har "fået for pengene" i løbet af den pågældende halvanden time. så vidt jeg mindes, har de i øvrigt ikke spillet meget længere under deres mange forrige koncerter i danmark, så jeg havde nu heller ikke sat næsen op efter mere.

men du har skam ret i, at man havde lyst til flere hits, da ekstranumrene først var kommet i gang. for selvom den nye plade er suveræn (der er ikke snerten af ørkenvandring på den, hvis du spørger mig - nogle numre er bedre end andre, bevares, men ørkenvandring er en by i sahara på den plade), så kunne man godt have brugt par tre flere hits til at skylle en sidste mandagsbajer ned med.

jeg er enig med 'halleluja' og 'end go time' - begge utrolig stærke numre. 'halleluja' er ekstra vild for mig af den grund, at den omkvæd egentlig er temmelig enerverende for mig. nærmest modbydelig ringe. dens nedspillede, lårklaskende guitarrytme under dens vers er dog så medrivende og stærk, at jeg blot trækker på skuldrene og tilgiver den det slatne omkvæd.